یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
«تبلیغ‌ تربیت‌گرا» در آستانه اربعین حسینی آمد

مدیر روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گفت: کتاب «تبلیغ تربیت‌گرا» در آستانه اربعین حسینی و با توجه به نزدیکی ایام تبلیغی دهه آخر صفر، به همت جمعی از پژوهشگران پژوهشکده باقرالعلوم (ع) با هدف اشاعه تبلیغ دینی منتشر شده است./

حجت‌الاسلام  علی‌اصغر رادحسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در این مجموعه تلاش شده‌است موضوعاتی مطرح شوند که در همه فرآیند تبلیغ تأثیرگذار باشند. از این رو، ابتدا به اصلی‌ترین محور کتاب، یعنی «تبلیغ» پرداخته شده‌است. اثر حاضر «توجه به تبلیغ» و وضع و اهمیت تبلیغ را در آیات و روایات  منعکس و سپس «آسیب‌های تبلیغ متداول» را با هدف بررسی کاستی‌های تبلیغ در حال حاضر بررسی کرده‌است.

رادحسینی عنوان کرد: در این کتاب، بعد از مشخص شدن مرزها و حدود ممنوع و آسیب‌زای تبلیغ متداول، تصویری کلی از عناصر و ویژگی‌های تبلیغ تربیت‌گرا ارایه شده‌است تا تبلیغ مطلوب برای مخاطب تبیین شود.

مدیر روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (ع)گفت: کتاب دو بخش تبلیغ یعنی «تبلیغ لسانی» و «تبلیغ غیر لسانی» را تحلیل و سپس رویکردهای تبلیغ تربیت‌گرا را با توجه به بسترهای تبلیغ تشریح کرده‌است.

 این مبلغ حوزوی یادآور شد: مخاطبان این کتاب را دست‌اندرکاران امر تبلیغ، مبلغین، مربیان، مدیران مراکز تبلیغی، کارگردانان، تهیه کنندگان، مدرسان و محققان حوزه‌ تبلیغ تشکیل می‌دهند. 

مدیر گروه تبلیغ‌پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) افزود: با توجه به استفاده‌ پراکنده از قرآن و سنت در مؤلفه‌های تبلیغ متداول و ترسیم نظام‌مند تبلیغ بر اساس آیات و روایات، این نیاز احساس می‌شود که  شیوه‌ای استاندارد و شفاف برای طراحی تبلیغ با تکیه بر آیات و روایات ارایه شود. اثر حاضر تلاش می‌کند  با استناد به ثقلین برای تبلیغ و عناصر آن نظام‌سازی انجام دهد.

کتاب «تبلیغ تربیت‌گرا» با شمارگان یکهزار نسخه، در 424 صفحه و به قیمت 85 هزار ریال به قلم گروه نویسندگان و پژوهشگران پژوهشکده باقرالعلوم(ع)  نخستین بار از سوی انتشارات این پژوهشکده منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط