جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کسب محبوبیت در جامعه با کتاب «سرّ دلبری»

کارشناس روابط عمومی موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث گفت: کتاب «سرّ دلبری» به قلم حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا، پژوهشی برای کسب راهکارهای محبوبیت در جامعه بر اساس آموزه‌های احادیث و روایات است./

محمد غفاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کتاب با بهره‌‌گیری از احادیث و روایات راهکارهای کسب محبوبیت مانند «روابط بین فردی»،«جذابیت»،«مهارت‌های رفتاری»،«ایمان»،«عمل صالح»،«اراده»،«آراستگی»،«اعتماد به نفس» و «وفاداری» را بررسی می‌کند. 

کارشناس روابط عمومی موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث اظهار کرد: کتاب«سرّ دلبری» در چهار فصل با عنوان‌های «جذابیت‌های ظاهری»،«مهارت‌های اخلاقی»،«مهارت‌های رفتاری» و «برخی عوامل دیگر» به بررسی عواملی که به جذابیت‌های ظاهری افراد کمک می‌کند، پرداخته است.

وی اظهار کرد: اهمیت عوامل جاذبه‌آفرین در ارتباطات اجتماعی و استفاده از آن‌ها مورد تصدیق همگان است و بنابراین بر اساس آموزه‌های دینی و استفاده از احادیث و منابع دینی انسان می‌تواند به جذابیت‌های فردی خود برای پیدا کردن دوستان بهتر و بیشتر بیفزاید.

غفاری گفت: در این کتاب با استفاده از سی و شش منبع معتبر حدیث، لزوم برقراری ارتباط با همنوعان از منظر پیشوایان دینی مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به احادیثی که در این باره در این کتاب گردآوری شده‌اند، گفت: به عنوان نمونه، امام صادق(ع) در حدیثی درباره لزوم برقراری ارتباط در جامعه می‌فرمایند:«در دنیا دوستان زیادی انتخاب کنید زیرا آن‌ها در دنیا و آخرت به شما نفع فراوان می رسانند، نفع دنیوی نیازهایی است که آن‌ها بر طرف می‌کنند و نشانه نفع اخروی آن‌ها این است که اهل جهنم می‌گویند؛ افسوس که ما شفاعت کننده و دوست صمیمی نداشتیم.»

کتاب «سرّ دلبری» به قلم حجت‌الاسلام  محمدتقی سبحانی‌نیا با شمارگان یکهزار نسخه، در 112 صفحه و به قیمت 30 هزار ریال  نخستین بار از سوی سازمان چاپ و نشر موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث قم منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط