سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
بررسی فرآیند‌های کسب و کار  در یک کتاب

کتاب «بازمهندسی فرآیند‌های کسب‌ و کار» با هدف مواجه صاحبان مشاغل با چالش‌های ناشی از تغییرات عصر ارتباطات، از سوی انتشارات آتی‌نگر به بازار نشر عرضه شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «بازمهندسی فرآیند‌های کسب‌ و کار» که یک اثر تالیف و ترجمه‌ای است، به قلم مشترک محمد قلی‌پور، فهیمه غنچه‌ای و آزیتا رفعت در 13 فصل تدوین شده است.

چهار فصل نخست کتاب با عنوان‌های «فرآیند‌های کسب‌وکار-‌مهمتر ‌از قبل»،‌ «گرایش به فرآیند‌گرایی»، «فرآیند‌های کسب‌ و کار» و «راهکار مدل‌سازی جریان کار» به موضوعاتی چون گرایش به فرآیندگرایی، ظهور متخصصان، محصولات فرآیندگرا و تعریف عمومی فرآیند اشاره دارد. 

فصل‌های پنجم تا هشتم کتاب شامل «شناسایی فرآیند‌های کسب‌ و کار»، «تعیین محتوا و دامنه فرآیند»، «ارزیابی اولیه فرآیند موجود» و «مدل‌های جریان کار فرآیندی: الزامات» است. از مباحث مطرح شده در این فصل‌ها می‌توان به نامگذاری فرآیند‌های کسب ‌و کار، شناسایی زیر‌فرآیند‌ها، وضعیت عملی فرآیند‌‌ها و مرکز پژوهش پایگاه داده‌ای بازار اشاره کرد.

نویسندگان کتاب در بحث شناسایی فرآیند‌های کسب‌وکار، بر این موضوع تاکید می‌کنند که موفقیت در فعالیت‌های فرآیند‌گرا، در گرو شناسایی فرآیند‌های کسب‌ و کار است. فرآیند‌هایی که به هفت مرحله ‌جمع‌آوری اطلاعات پیش‌زمینه، انجام مصاحبه‌های پیش از جلسه، آماده‌سازی برای جلسه اول، ‌آغاز جلسه اول،‌ تحلیل اصطلاحات و تعیین اسامی، ‌شناسایی فعالیت‌ها و برقراری ارتباط و تعیین فرآیند‌های کسب‌ و کار تقسیم شده‌اند.

پنج فصل پایانی کتاب نیز به بررسی «مدل‌های جریان کار‌-مدیریت جزییات پیش‌رونده فرآیند»، «مدل‌های جریان کار فرآیندی: نکات دقیق‌تر»، «مدل‌سازی جریان کار فرآیند موجود»، «ارزیابی فرآیند موجود»، «تعیین خواص و جریان کار فرآیند» اختصاص دارند.

چاپ نخست کتاب «بازمهندسی فرآیند‌های کسب ‌و کار» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 392 صفحه، به بهای 19 هزار تومان از سوی انتشارات آتی‌نگر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها