سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
گردآوری نظریات بتهوون درباره هنر در «طغیان هنر»

«هنر طغیان؛ انسان و هنر از دیدگاه لودویگ فان بتهوون» نوشته فردریش کرست، ویراستار هنری ادوراد کربیل و ترجمه حسین سلطان رحمتی منتشر شد. در این کتاب تفکرات و نظریات این موسیقی‌دان شهیر تاریخ درباره هنر و زندگی گردآوری شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فردریش کرست در این کتاب در 14 فصل، به گردآوری تفکرات، نظریات و یادداشت‌های لودویگ فان بتهوون، موسیقیدان شهیر آلمانی در ابتدای دوره رومانتیک، درباره زندگی، هنر و موسیقی، خدا، دین و خلق آثار خودش است. 

از جمله نکات بدیع و جالب این کتاب، نقد خود بتهوون بر آثارش است و این نکته با وجود زمانه‌ای که در این هنرمند در آن زندگی می‌کرد، بسیار جذاب و در عین حال تامل برانگیز است. 

«هنر طغیان؛ انسان و هنر از دیدگاه لودویگ فان بتهوون» نوشته فردریش کرست، ویراستار هنری ادوارد کربیل و ترجمه حسین سلطان رحمتی، با شمارگان یکهزار و یکصد نسخه، 119 صفحه و قیمت پنج هزار و 800 تومان از سوی انتشارات افراز روانه کتابفروشی‌ها شده‌است. 

لودویگ فان بتهوون در 1770 متولد شد و در 1827 درگذشت. نابغه موسیقی جهان، یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های موسیقی در دوران کلاسیک و آغاز دوره رمانتیک بود. بتهوون، به‌عنوان مهم‌ترین موسیقیدان تاریخ، همیشه مورد ستایش قرار گرفته و آوازه او موسیقیدانان، آهنگسازان، و شنوندگانش را در همه دوران‌ها تحت تأثیر عمیق قرار داده‌‌است. 

سمفونی نهم، سمفونی پنجم، سمفونی سوم، سونات پیانو پاتتیک، سونات مهتاب و هامرکلاویِر و اپرای فیدِلیو از جمله مشهورترین آثار بتهوون هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها