یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
پیش فروش همه بلیت‌های اقتباس نمایشی از دو کتاب تاریخی هیلاری مانتل

همه بلیت‌های اقتباس نمایشی از رمان «تالار گرگ» و «جسدها را بالا بیاورید» هیلاری مانتل پیش از رفتن به روی صحنه به فروش رسید./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، به صورت معمول یک نمایش تنها در صورتی در شب نخست نمایش، همه بلیت‌های خود را فروش‌رفته می‌بیند که بازیگر سینما یا گروه شناخته شده موسیقی در آن نقش آفرینی کنند. اما این ماه کمپانی سلطنتی شکسپیر یک کار کاملا متفاوت در دست دارد و داستانی از دسیسه‌های سیاسی در بارگاه تئودور را به صحنه می برد. دستگاه بی‌قانون هنری هشتم موفق شده‌است حتی با فیلم‌های هالیوودی رقابت کند.

بیشتر بلیت‌های این نمایش که نخستین نمایش تئاتری از یکی از موفق‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر بریتانیاست، به سرعت پیش از عرضه خریداری شدند.

همه آنها که امیدوارند این ماه، این دو اثر را در تئاتر سوان در استنفورد   تماشا کنند، باید منتظر بمانند تا این نمایش امسال در لندن به روی صحنه برود و آنجا شاهد نمایش آن باشند.

مایک پولتون این رمان تاریخی تعلیقی و سیاه مانتل را به قالب نمایشی درآورده و این کار را کمتر از یک سال پس از انتشار موفقیت آمیز کتاب دوم یعنی «جسدها را بالا بیاورید» انجام داد. پولتون اقتباس «قصه های کانتربری» را نیز انجام داده بود.

وی گفت: ما مجبور بودیم به جای تمرکز بر آوردن همه مطالب رمان به روی صحنه تلاش کنیم  نمایشی ماندنی خلق کنیم. وی افزود: وقتی شما رمانی را می خوانید از خلق صحنه‌های آن در ذهنتان لذت می برید ، شما حتی به عقب بازمی‌گردید و مطلبی را دوباره می‌خوانید.

اما سخت‌ترین کار برای پولتون پیاده کردن قصه سنگین این دو رمان بدون از دست رفتن محتوای کلی اثر و جزییات مهم بود. به این منظور نویسنده نمایشنامه برای نوشتن این اثر با هیلاری مانتل همکاری تنگاتنگی را انجام داد تا بتواند تصمیم بگیرد کدام بخش‌ها را نگه دارد و کدام بخش‌ها را حذف کند.

سال پیش هیلاری مانتل با دریافت یک جایزه بوکر برای «جسدها را بالا بیاورید» نام خود را به عنوان نخستین نویسنده ایتالیایی که دو جایزه بوکر را برای یک مجموعه دریافت کرد، در تاریخ این جایزه ثبت کرد. او برای جلد نخست این مجموعه یعنی «تالار گرگ» نیز نخستین جایزه بوکر خود را دریافت کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها