دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
مجلس به نویسنده ورزشی اعتماد می‌کند؟

سومین گزینه پیشنهادی برای در دست گرفتن سکان هدایت وزارت جوانان و ورزش، نویسنده‌ حوزه تربیت بدنی و ورزش است. دکتر نصرالله سجادی 19 آبان‌ماه به خانه ملت می‌رود تا برای تصدی سمت وزارت جوانان و ورزش از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سجادی تاکنون آثار متعددی را در حوزه تربیت بدنی تحریر کرده است که اغلب آن‌ها آثار درسی دانشگاهی‌اند. 

از جمله کتاب‌های سجادی می‌توان به مدیریت سازمان‌های ورزشی، ‌فوتبال،‌ بازاریابی ورزشی و جنبش المپیک اشاره کرد. وی در مجموع 25 کتاب را به بازار آثار مکتوب فرستاده است. همچنین از دکتر نصرالله سجادی 62 مقاله در زمینه علمی و پژوهشی در نشریات خارجی به چاپ رسیده‌اند.

سومین گزینه پیشنهادی برای در دست گرفتن سکان هدایت وزارت جوانان و ورزش، در حوزه مدیریت ورزشی هم دارای سابقه‌ای قابل تامل است. دانشیاری دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران از  سوابق وی به شمار می‌آید. وی سال 1360 با ابلاغ شهید دکتر باهنر (وزیر آموزش و پرورش و نخست وزیر دولت شهید رجایی) مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش شد. ریاست فدراسیون فوتبال، قائم مقامی سازمان تربیت بدنی،‌ دبیرکلی کمیته ملی المپیک و معاونت تربیت بدنی و تندرستی وزیر آموزش و پرورش، دیگر سوابق مدیریتی سجادی محسوب می‌شوند. سجادی همچنین در بازی‌های المپیک 1988 سئول، ‌1996 آتلانتا، ‌2004 آتن و 2008 پکن سرپرست کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران بوده و در پنج دوره بازی‌های آسیایی نیز سرپرستی کاروان ورزشی ایران را بر عهده داشته است. وی سابقه عضویت در شورای المپیک آسیا را از سال 1370 به مدت 20 سال دارد و از سال 1373 مدرس المپیک سولیداریتی کمیته بین‌المللی المپیک است.

پیش از این دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان، دو گزینه دیگر به نام‌های مسعود سلطانی‌فر و سیدرضا صالحي اميری را برای تصدی وزارت جوانان و ورزش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بود اما این دو نفر نتوانستند از نمایندگان مردم رای اعتماد بگیرند. نداشتن سابقه مدیریتی در حوزه تربیت بدنی و ورزش از  دلایلی به شمار می‌آید که باعث شد این دو گزینه مورد قبول مجلس واقع نشوند، در حالی که سجادی از سابقه مدیریتی زیادی در حوزه ورزش همگانی و حرفه‌ای برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط