چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
تجلیل از کتابدار خوش اخلاق بوشهری در هفته کتاب

صدرالله محتشم، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر درباره برنامه‌های بیست و یکمین هفته کتاب در این استان گفت: کاندیدای کتابدار خوش اخلاق بوشهر همزمان با بیست و یکمین هفته کتاب در سطح استانی تجلیل می‌شود./

محتشم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این مطلب عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه هفته کتاب در استان بوشهر که براساس آیین نامه اعلام نشده و از ابتکار‌های این استان است، برنامه تجلیل از کتابدار خوش اخلاق در سطح استان است که باتوجه به شاخص‌های تکریم ارباب رجوع و میزان جذب مشارکت افراد به فعالیت‌های کتابخانه‌ای ارزیابی می‌شود.

وی درباره ارزیابی شاخص‌های انتخاب کتابدار خوش اخلاق به دلیل حساسیت موضوع و دخیل بودن سلیقه در این انتخاب اظهار کرد: این گزینش، نخستین بار است در سطح استان انجام می‌شود و براساس معیار‌هایی مانند بازدید‌های سرزده کارشناس اداره کتابخانه‌های عمومی اداره کل استان، میزان انتقاد‌ها و همچنین پرسش از اعضا و مراجعان به کتابخانه‌ها از طریق پیامک، ایمیل و حتی تماس تلفنی از نظر کمی و کیفی ( سطح کار و میزان ارجاع مناسب و جلب مشارکت) ارزیابی می‌شود.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان این‌که همزمان با هفته کتاب 30 نفر از اهالی کتاب در حوزه‌های مختلف کتابخانه‌ای قدردانی می‌شوند، گفت: کتابدار و کتابخوان نمونه، کتابدار پیشکسوت، خَیرنمونه، شهردار و فرماندار نمونه و وبلاگ‌نویس برتر در حوزه کتابخانه‌ای با ارزیابی شاخص‌های گرافیکی و محتوایی انتخاب خواهند شد.

محتشم با بیان این‌که این نخستین بار در سطح استانی به شکل متمرکز ستاد هفته کتاب را در بوشهر تشکیل داده‌ایم، اظهار کرد: این ستاد به صورت همزمان در 10 شهرستان استان با محوریت ائمه جمعه و دستگاه‌های فرهنگی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که نخبه‌‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در قالب‌‌های گوناگون از جمله کتابخوان نمونه، مسوول کتابخانه برتر فرهنگی و کتابداران فعال در حوزه دانشگاهی، مدارس و مساجد تجلیل می‌شوند، اظهار کرد: نخبه‌‌های فعال حوزه کتاب را بر اساس ارزیابی در سطح استانی و شهرستانی شناسایی و همزمان با این هفته از آن‌ها قدردانی می‌‌کنیم. 

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به برپايی همایش ویژه بزرگداشت کتاب در روز 19 آبانماه در استان بوشهر عنوان کرد: این همایش با محوریت ارزیابی چالش‌های کتاب و کتابخوانی در دو نوبت صبح و عصر با حضور مسوولان استانی  برگزار می‌شود. این مراسم با برپایی جلسه نقد کتاب با حضور یکی از نویسندگان کشور ادامه پیدا می‌کند.

برپایی نمایشگاه کاریکاتور کتاب با نمایش 50 اثر برگزیده
وی همچنین از برگزاري نمایشگاه كاريكاتور «گذرفرهنگی» در حوزه‌‌های مختلف با محوریت کتاب در اين استان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه کاریکاتور کتاب با حضور 50 اثر برتر از 25 آبانماه تا دوم آذرماه برای نمایش عموم دایر خواهد شد.

محتشم با اشاره به سخنرانی مدیران شهرستانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه گفت: سخنرانی مدیر کل کتابخانه‌های استان در خطبه‌های پیش از نمازجمعه، بر پایی نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌های استان و همچنین برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع کتاب و محرم از دیگر برنامه‌های استان همزمان با هفته کتاب است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به برپایی همایش عمومی بزرگداشت کتاب در فضای باز این استان گفت: توزیع کتاب، نقد اثر و مراسم رونمایی كتاب، از جمله برنامه‌های این همایش خواهد بود. 

استقرار پنج ایستگاه اهدای کتاب در شهرستان بوشهر
محتشم با اشاره به دایر شدن پایگاه‌های اهدای کتاب در نقاط مختلف استان بوشهر گفت: پنج ایستگاه اهدای کتاب در سطح مرکز استان ( شهرستان بوشهر) ایجاد می‌شود و در شهرستان‌های دیگر نیز بر اساس آمادگی، این پایگاه‌ها دایر خواهد شد.

حضور در برنامه «شو نشینی» و هفت اقلیم شبکه استانی بوشهر
وی همچنین از حضور خود در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه استانی بوشهر خبر داد و اظهار کرد: حضور در برنامه زنده «شو نشینی»( اصطلاح محلی بوشهری به معنای شب نشینی) یا «هفت اقلیم» در یک ساعت پربیننده از 25آبانماه تا دوم آذر ماه از دیگر برنامه‌های ویژه هفته کتاب این استان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها