دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
نخستين كنگره ملي كتاب الكترونيكي در اسپانيا برگزار شد

نخستين كنگره ملي كتاب الكترونيكي در شهر بارباستروي ايالت هوئسكاي اسپانيا برگزار شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ال دياريو، نخستین كنگره ملي كتاب الكترونيكي با موضوع «تاريخچه‌ اي بوك» در بارباستروي استان هوئسكاي اسپانيا برگزار شد.
فرناندو گارسيا مونگاي، مدير و برگزاركننده اين كنگره در مصاحبه‌اي با افه گفت: تشكيل يك انجمن بحث و گفتگو كه در آن همه كساني كه با كتاب ارتباط دارند، از نويسنده تا خواننده، براي شناسايي رشد و پيشرفتي كه كتابخواني الكترونيكي در پنج سال آينده خواهد داشت،عضو باشند، يكي از ضروريات دنياي كتاب و كتابخواني است.
مونگاي همچنين گفت:ما از حضور انتشاراتي همچون پلانه‌تا،رندوم هاوس،موندادوري و همچنين كنفدراسيون اسپانيايي انجمن هاي كتاب و شركت هاي غول پيكري چون گوگل،كيندل و آمازون در روند گسترش صحيح و اصولي اي بوك ابراز خرسندي مي كنيم.
به عقيده مونگاي، اين مهم است كه هر دو شيوه انتشار كتاب (الكترونيكي و چاپي) هم زيستي داشته باشند و «مهم اين است كه ما كتاب مي خوانيم و شيوه خواندن كتاب به مخاطب بستگي دارد».
در اين مراسم، بيش از چهل سخنران، از جمله نويسندگان، صاحبان شركت‌هاي جديد انتشاراتي، ناشرمولفان، عاملان فروش كتاب هاي الكترونيكي،مترجمان و ديگر منابع مرتبط با كتاب به بيان دیدگاه‌های خود در مورد آينده اي بوك پرداختند.
اي بوك يا كتاب‌هاي الكترونيكي و انتشار كتاب در نسخه‌هاي مجازي از مهم ترين مسائلي هستند كه در دنياي كتاب و ادبيات مطرح هستند و نويسندگان مختلف هميشه موضع گيري هاي مختلفي را در اين مورد داشته اند. ولي نكته قابل توجه ناتواني انتشارات چاپ كتاب در مقابله با اين تكنولوژي جديد است. به‌تازگی جنبشی تحت عنوان پروژهٔ گوتنبرگ شکل گرفته‌است که هدف آن تبدیلِ کتاب‌هایِ کاغذی به کتاب‌های الکترونیکی است. هزاران کتاب که تاکنون در کتابخانه‌های خصوصی قرار داشتند، اکنون در بافت دیجیتال در دسترس همگان قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها