دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
فرانسيسكو نونيه‌س برنده جايزه رمان شهر باداخوس شد

فرانسيسكو نونيه‌س برنده جايزه رمان شهر باداخوس اسپانيا شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از افه،فرانسيسكو نونيه‌س رولدان، نويسنده مادريدي، برنده جايزه شهر باداخوس در بخش رمان شد.ارزش نقدي اين جايزه برابر با 18 هزار يورو است.
اين مجموعه جوايز هر سال در پنج بخش رمان، شعر، روزنامه نگاري، نقاشي و مجمسه سازي اعطا مي‌شود.
مراسم معرفي برندگان اين جوايز ، شب گذشته(27 اكتبر) با حضور بيش از 300 نفر برگزار شد كه از ميان چهره‌هاي برجسته شركت‌كننده در آن مي‌توان به خوسه آنتونيو موناگو،رئيس دولت اكستره‌مادورا اشاره كرد.
نونيه‌‌س رولدان اين جايزه را براي اثر «ژاك در گرو» دريافت كرد.اين رمان روايتگر حوادث و اتفاقاتي است كه بين سال‌هاي 1578 و 1580 و پس از به قدرت رسيدن فیليپ دوم در پرتغال رخ داده است و در آن شهر باداخوس بارها  در مقابل ليسبون،مادريد و ...قرار می‌گیرد.
رولدان از دريافت اين جايزه، ابراز خرسندي بسياري كرد و گفت: اين رمان كامل‌ترين رماني است كه تا كنون نوشته‌ام و بيشتر از همه كارهاي پیشین‌ام براي آن وقت گذاشته‌ام.
در اين مراسم همچنين سانتوس دومينگز راموس، شاعر اهل كاسرس به عنوان برنده بخش شعر ، آنا ماريا اورتيز، روزنامه‌نگار اهل اكستره‌مادورا به عنوان برنده بخش روزنامه‌نگاري ، خوسه ماريا بل مونته به عنوان برنده بخش مجسمه‌سازي و تروهيرو آندو ، نقاش ژاپني ساكن اسپانيا و مانوئل بيلچز و اونتين ينت گيه‌رمو فرريس، نقاشان اسپانيايي به عنوان سه برنده بخش نقاشي مجموعه جوايز شهر باداخوس معرفي شدند.
مجموعه جوايز شهر باداخوس از معتبرترين جوايز كشور اسپانيا محسوب مي‌شود. در دوره امسال ، بيش از 500 نويسنده و هنرمند از اسپانيا،آرژانتين و مكزيك شركت كرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها