یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
اهدای نشان درجه یک خدمت جمهوری فدرال آلمان به دیتر شورمان

دیتر شورمان مدیر اسبق اتحادیه بورس کتابفروشان آلمان با دریافت نشان درجه یک خدمت جمهوری فدرال آلمان مورد تجلیل قرار گرفت./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، شورمان 68 ساله به دلیل خدمات و پشتیبانی‌اش از کتاب و کتابخوانی در کشور آلمان شایسته دریافت این نشان شناخته شد.

این جایزه در دبیرخانه دولتی ایالت هسن واقع در شهر ویسبادن به شورمان اهدا شد. در این مراسم فولکر بوفیر نخست وزیر ایالت هسن در تحسین شورمان اظهار داشت: دیتر شورمان به عنوان مدیر اسبق اتحادیه بورس و مدیر هیات امنا از طریق اهدای جایزه صلح کتابفروشی‌های آلمان و جایزه کتاب آلمان سهم برجسته‌ای را در حمایت از موجودیت کتاب در آلمان داشته و به علاوه نقشی موثر نیز در حفظ نمایشگاه‌های کتاب فرانکفورت و لایپزیک ایفا کرده است.

این مقام مسئول همچنین به علاقه و شور و شوق شورمان به کتاب اشاره کرد و افزود: پشتیبانی او از برنامه «آلمان کتاب می‌خواند» و حمایت او از تاسیس پروژه های کتابخوانی مبین همین مساله است. در مراسم اهدای این جایزه توماس شفر وزیر مالی هسن نیز حضور داشت.

دیتر شورمان در سال 1975 زمام امور کتابفروشی دانشگاهی «فربر» در شهر گیسن را در دست گرفت. او از سال 1995 تا 2005 رییس اتحادیه بورس کتابفروشان آلمان بود. شورمان که مدیر کتابفروشی دانشگاهی گیسن است، از سال 1992 عضو هیات مدیره انجمن «تابستان فرهنگی هسن مرکزی» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها