شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
تبیین رشادت‌های رزمندگان باید در اولویت حفظ آثار باشد

سرهنگ مجتبی جعفری، نویسنده کتاب «جهنم تکریت» با توجه به کوشش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای راه‌اندازی رشته‌هایی در مقطع کارشناسی ارشد گفت: به دلیل کاربردی و عام بودن تبیین رشادت‌ها در هر زمانه‌ای، این امر باید برای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اولویت باشد./

سرهنگ مجتبی جعفری، به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: با وجود وسعت قابل توجه زمان و مکان هشت‌سال دفاع مقدس، اهالی قلم برای پاسداری از رشادت‌های رزمندگان کم‌کاری دارند.

وی ادامه داد: برای نمونه، 42‌هزار آزاده از جنگ تحمیلی داریم اما تعداد کتاب‌ها درباره آزادگان به 400 عنوان هم نمی‌رسد. یعنی تنها یک درصد در این زمینه کار کرده‌ایم و 99 درصدِ آزادگان ما، خاطرات اسارتشان را ثبت نکرده‌اند.

نویسنده کتاب «جهنم تکریت» بر لزوم همکاری میان رزمندگان هشت‌ سال جنگ تحمیلی و نویسندگان این حوزه تاکید و تصریح کرد: اهالی هنر نیز باید در راستای ثبت این خاطرات به شیوه‌ها و قالب‌های گوناگون هنری بکوشند.

وی با توجه به کوشش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای راه‌اندازی رشته‌هایی در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: با تغییر گسترده ابزارهای جنگی، آموزش روش‌های تازه نبرد ممکن است تنها کاربرد علمی و تاریخی داشته باشد. در مقابل، تببین رشادت‌ها و جوانمردی‌ها در هر نوع جنگی کاربرد دارد.

رییس سابق سازمان ایثارگران ارتش، ادامه داد: با توجه به کاربرد عمومی تبیین رشادت‌ها و خاص بودن آموزش‌های دانشگاهی، ثبت و تبیین خاطرات و رشادت‌های رزمندگان باید نسبت به ایجاد رشته‌های تازه دانشگاهی، در اولویت کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها