شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
دیدار از چاپخانه‌ها و کتابخانه‌های ملی و پارلمانی آلمان

نیکی ایوبی زاده، مدیر انتشارات کتابخانه مجلس شورای اسلامی درباره حضور این انتشاراتی در شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت گفت: کتابخانه مجلس شورای اسلامی با عرضه 110 عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف وارد این نمایشگاه خواهد شد. دیدار از چاپخانه‌ها و کتابخانه‌های ملی و پارلمانی آلمان از برنامه‌های حضور در این نمایشگاه خواهد بود./

ایوبی زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: آثاری در زمینه‌های الهیات، فلسفه، کلام، تاریخ و ادبیات از جمله موضوع‌‌هایی هستند که برای نمایشگاه کتاب فرانکفورت ارسال می‌شوند.

وی با بیان این‌که مجله‌های تخصصی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برای معرفی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حاضر خواهند شد، عنوان کرد: مجله لاتین کتابخانه مجلس، مجله «نامه بهارستان» که نخستین شماره آن بعد از آمدن رییس جدید کتابخانه، محمد رجبی منتشر شد، «ویژه نامه بهارستان» و مجله «پیام بهارستان» که نشریه تخصصی کتابداری و اطلاع‌‌رسانی است و همچنین مطبوعات بهارستان و اسناد بهارستان برای معرفی در نمایشگاه فرانکفورت حاضر خواهند شد.

مدیر انتشارات کتابخانه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال چهار عنوان مجله برای معرفی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اظهار کرد: علاوه بر این، لوح‌های فشرده مربوط به مشروح مذاکرات و مطبوعات دینی از جمله لوح‌های فشرده‌ای هستند که در این نمایشگاه عرضه خواهند شد.

ایوبی زاده با بیان این‌‌که 28 جلسه با ناشران مختلف در شصت و پنجمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت از سوی کتابخانه مجلس برگزار می‌شود،  عنوان کرد: بازدید از چاپخانه‌های فرانکفورت و تعدادی از کتابخانه‌های آلمان از برنامه‌های ویژه‌ای است که در این نمایشگاه در بخش بین‌الملل از سوی کتابخانه مجلس دنبال می‌شود.

وی با بیان این‌که هدف از حضور کتابخانه مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت معرفی کتابخانه مجلس به عنوان زیر مجموعه مجلس شورای اسلامی است، گفت: این کتابخانه تلاش می‌کند جنبه فرهنگی فعالیت‌های خود را بیش از پیش به جهانیان معرفی کند.

یاسر کنعانی، کارشناس ارشد روابط بین‌الملل کتابخانه مجلس  نیز درباره حضور نمایندگان این کتابخانه در شصت‌و پنجمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت اظهار کرد: این نمایشگاه از 9 تا 13 اکتبر برگزار می‌شود و محمد رجبی، رییس کتاخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، زهرا عبداللهی، معاون فنی کتابخانه و اینجانب به عنوان نماینده انتشارات، در این نمایشگاه حاضر خواهیم شد.

وی با اشاره به حضور کتاب‌هایی با موضوعات ایرانشناسی، اسلام‌شناسی، کتابداری و اطلاع‌رسانی گفت: بروشور‌های معرفی کتابخانه و مجله‌های پژوهشی و تخصصی این کتابخانه هم در این نمایشگاه عرضه می‌شوند. 

کنعانی درباره برنامه‌های دیگر کتابخانه مجلس در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عنوان کرد: بازدید از کتابخانه‌های ملی و پارلمانی آلمان، کتابخانه پروس از جمله برنامه‌های حضور در نمایشگاه کتاب فرانکورت است که در این بازدید‌ها تفاهمنامه همکاری هم امضا خواهدشد. همچنین بازدید از دانشگاه‌های معتبر این کشور از جمله برنامه‌های حضور در این نمایشگاه است.

این کارشناس ارشد روابط بین‌الملل کتابخانه مجلس، درباره تفاوت حضور ناشران دولتی مانند انتشارات کتابخانه مجلس و ناشران خصوصی اظهار کرد: ناشران خصوصی تلاش می‌کنند کتاب‌هایی را که در راستای منافع خودشان تعریف شده، عرضه کنند اما ناشران دولتی مانند کتابخانه مجلس تلاش می‌کنند آثاری را که در زمینه‌‌های ایرانشناسی، اسلام‌شناسی، دايره‌المعارف‌ها و آثار پژوهشی است در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط