شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
داستان‌های ایرانی روایت می‌شوند

مجموعه 10 جلدی «داستان استان‌ها» از سوی نشر به‌نگار منتشر می‌شود. در این مجموعه داستان‌هایی برگزیده از اصفهان، خوزستان، گلستان، فارس، خراسان بزرگ، تهران، آذربایجان، کردستان، مازندران، گیلان، بوشهر، بندرعباس و سیستان گنجانده شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نسیبه فضل‌الهی، ویراستار و مسوول ناظر بر مجموعه 10 جلدی «داستان‌ استان‌ها» گفت: عناوین این مجموعه به نام همان استان است و تعداد صفحات هر مجموعه متناسب با تعداد نویسندگان هر استان تنظیم شده است.

وی درباره هدف از انتشار مجموعه 10 جلدی «داستان استان‌ها» عنوان کرد: این مجموعه به دنبال تهیه دانشنامه داستان‏های ایرانی و تشخیص و دریافت مختصات داستانی هر استان است. هر مجموعه با مقدمه مفصلی آغاز می‏شود که مشخصات داستان‏های آن را را توضیح می‏دهد.

به گفته وی در این مجموعه داستان‌هایی از استان‌های اصفهان، خوزستان، گلستان، فارس، خراسان بزرگ، تهران، آذربایجان، کردستان، مازندران، گیلان، بوشهر، بندرعباس و سیستان آمده است. هر مجموعه غیر از چهر‏ه‏های مشهور، شامل معرفی داستان‏نویسان نسل جدید می‏شود که گاه کتاب مستقلی منتشر نکرده‏اند، اما از چهره‏های ادبی و داستان‏نویس هر استان محسوب می‏شوند.
 
وی گفت: در حال حاضر مجموعه‌های گلستان و اصفهان شیراز و خوزستان آماده چاپ شده‌اند. 

فضل‌اللهی درباره نحوه بازبینی و نظارت آثار گفت: هر مجموعه داستان یک استان، یک گردآورنده دارد و سعی شده تا گردآورنده خود داستان‏نویس و با فضای داستانی کاملا آشنایی داشته باشد.
 
به گفته وی، تاکنون مجموعه گلستان با نظارت حسین میرکاظمی و مجموعه داستان شیراز توسط آقای محمد ولی‏زاده آماده چاپ شده‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط