سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
«اگر فرهاد می‌دانست» به قلم نویسنده گرگانی نوشته شد

مجموعه شعر «اگر فرهاد می‌دانست» سروده محمد جانفشان، شاعر و مدرس پیشکسوت علوم تربیتی در استان گرگان منتشر شد. وی در این مجموعه برگزیده‌ای از اشعارش را که طی 50 سال سروده ارایه کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جانفشان گفت: در این مجموعه هم اشعاری به سبک قدیم مانند غزل و هم اشعاری به سبک جدید مانند شعر نیمایی وجود دارد. 

به گفته وی «باغ من»، «پا خستگی ندارد»، «با این دل رمیده وحشی»، «حکایتی است به تلخی»، «زمزمه»، «پیر خراسان» و «هنگام تلخ» نام برخی شعرهای این مجموعه هستند.
 
در بخشی از شعر «اگر فرهاد می‌دانست» می‌خوانیم: «گر چه دلی نقش نمی بندد در سنگ/ و هیچکس/ در جستجوی گمشده‌ای نیست/ تا چشم کار می‌کند سکوت می‌روید/ هیهات !/ فرهاد اگر که می‌دانست/ خود نمی‌نوشت بر سنگ/ آن دست‌های خسته‌اش را/ و عشق/ نامی غریب می‌ماند در هستی.» 

این شاعر گرگانی همچنین گفت: دنبال یک پخش کتاب خوب می‌گردم تا مسوولیت توزیع این مجموعه شعر را به وی بسپارم.

محمد جانفشان متولد 1322 ساکن استان گلستان است.
 
وی تاکنون کتاب‌هایی مانند «نوجوانان و جوانان به چه می‌اندیشند»، «بهداشت جسم و روان نوجوان» و «نهاد خانواده‌ها» از سوی نشر خوارزمی و «جوانان و نوجوانان به چه می‌اندیشند» را از سوی انتشارات دانشسرای گرگان منتشر کرده است. 

مجموعه شعر «اگر فرهاد می‌دانست» در 120 صفحه از سوی نشر پیک ریحان واقع در شهرستان گرگان با قیمت دو هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط