دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
جشنواره سراسری ملکوت برپا می‌شود

معاون انتشارات اسراء از اجرای جشنواره سراسری ملکوت با همکاری سازمان‌ فعالیت‌های قرآنی دانشجویی کشور خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش‌های اینترنتی، پیامکی، وبلاگ‌نویسی،‌ پوستر و مقاله، مکاتبه، خلاصه‌نویسی و مقاله‌نویسی با محور کتاب «سیرت و صورت انسان در قرآن» نوشته آیت‌الله العظمی جوادی آملی برگزار خواهد شد.

حمید بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین‌بار در سراسر ایران با هدف ترویج افکار آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی میان اقشار مختلف به ویژه دانشجویان اجرا خواهد شد.

وی با بیان این‌که در روزهای آینده پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره ملکوت در فضای مجازی فعالیت خود را آغاز می‌کند و افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به این پایگاه مراجعه کنند، ادامه داد: مسابقه اینترنتی در یکصد سوال، نیمی از سوالات آن به شکل Open book طراحی شده و نیمی دیگر بر اساس مطالعه مخاطب، تدوین شده است. همچنین برای اجرای مسابقه پیامکی این جشنواره از همکاری دو اپراتور تلفن‌ همراه کشور بهره خواهیم برد.

معاون انتشارات اسراء با بیان این‌که در مسابقه پیامکی افراد با انتخاب گزینه مورد نظر خود به 20 سوال طراحی‌شده پاسخ می‌دهند و گزینه‌ها را به سامانه جشنواره ملکوت ارسال خواهند کرد، گفت: مسابقه خلاصه‌نویسی در قالب power point و وبلاگ‌نویسی نیز در فضای مجازی طبق موضوعات ارایه‌شده صورت می‌گیرد. سرانجام این آثار از سوی داوران این حوزه که از شاگردان آیت‌الله العظمی جوادی آملی‌اند، قضاوت خواهند شد.

وی با اشاره به این‌که درصددیم شروع این جشنواره را در سال‌های آینده از ماه مبارک رمضان آغاز کنیم، گفت: همچنین در حاشیه جشنواره ملکوت، 10 نشست علمی در دانشگاه‌های سراسر ایران و گفت‌وگوی قرآنی در قالب چتروم اجرا خواهند شد.

بابایی یادآور شد: این مسابقات از ابتدای مهرماه امسال آغاز خواهند شد و با اجرای تدریجی آن‌ها، مسابقات جشنواره ملکوت در اسفندماه امسال به کار خود پایان خواهند داد. به افراد منتخب جوایزی نظیر دو دستگاه خودروی تیبا، 12 قطعه سکه تمام بهار آزادی، ‌30 دستگاه تبلت، 30 دستگاه تلفن همراه و کمک هزینه سفرهای زیارتی اهدا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط