نورومارکتینگ در زمره مطالعات بین رشتهای جدید و نوپایی است که به پیوند عصبشناسی و بازاریابی اشاره میکند. پرویز درگی متخصص علم بازاریابی معتقد است مطالعات عصب شناسی تغییرات وسیعی را در بازارها، شرکتها و بنگاهها پدید آورده است.-
درگی، پیشرفت شگفتانگیز نورومارکتینگ را از یک سو در پیوند بین مطالعات عصبشناسی و از سوی دیگر در تغییرات وسیع رخداده در بازارها، شرکتها و بنگاههای اقتصادی دانست.
وی در ادامه ضمن بیان اینکه کتاب «نورومارکتینگ؛ نظریه و کاربرد» اولین مرجع تالیفی در ایران برای این رشته است گفت: جالب است اگر بشنوید نوپایی رشته نورومارکتینگ در دنیا تا آنجا است که در سطح جهان تنها یک نشریه اختصاصی در این حوزه منتشر میشود و اگر بتوانیم اقدامات، پژوهشها و فعالیتهای کاربردی و عملی خود را در این حوزه گسترش دهیم، علم بازاریابی ایران به ظرفیتی فوقالعاده گسترده در سطح جهان خواهد رسید.
درگی در ادامه با اشاره به اینکه با استفاده از علم نورومارکتینگ میتوان فعالیتهای بازاریابی، تبلیغات، مذاکره، خردهفروشی و حتی بازاریابی سیاسی را متفاوت از گذشته هدایت کرد ادامه داد: ما در ایران، هم از دانش عصبشناسی همتراز جهان برخورداریم و هم ابزارهای تکنولوژیک عصبشناسی در ایران موجود است بنابراین با کمک دانش علوم اعصاب پایه و بالینی میتوان انقلابی در صنعت بازاریابی ایران به وجودآورد.
این متخصص بازاریابی مخاطبان اصلی کتاب «نورومارکتینگ نظریه و کاریرد» را مدیرعاملان، مدیران بازاریابی و فروش، مدیران منابع انسانی و حتی مدیران بازرگانی دانست.
وی در تشریح جزئیات کتاب «نورومارکتینگ؛ نظریه و کاربرد» گفت: در این کتاب که در هشت فصل تدوین شده است خواننده با عناوینی نظیر نورومارکتینگ یا بازاریابی پایه چیست، مبانی نورومارکتینگ، ارتباط دانش عصبشناسی و بازاریابی و چگونگی استفاده از آن در برخورد با مصرفکنندگان ،ساختارشناسی مغز ازدید نورومارکتینگ، نورونهای آیینهای، کاربردهای نورومارکتینگ و مرور تجربیات شرکتهای بزرگ آشنا میشود.
به گفته درگی، با توجه به نوپا بودن این علم استفاده از تجربیات دیگران کمک شایانی به گسترش این علم خواهد کرد. وی وجود راهنمایی گامبهگام این کتاب را در کنار معرفی موسسات فعال نورومارکتینگ در جهان، منشور اخلاقی نورومارکتینگ و معرفی کتابهای نورومارکتینگ را از نقاط قوت این کتاب دانسته و گفت: این کتاب برای تعامل و همراهی سازنده با فرآیند تصمیمگیری مشتریان بسیار مفید است و به فروشندگان کمک میکند با بهرهگیری از تکنیکهای اقناع و اثرگذاری، موفقتر عمل کنند.
وی در پایان با بیان اینکه تالیف این کتاب یک بخش از اقداماتی است که امیدوارم به عنوان نقطه آغاز مورد توجه قرار گیرد، گفت: بدون تردید ایرانیان با پتانسیل، در آینده نزدیک فعالیتهای شایستهای را در این حوزه عملی خواهند کرد.
پرویز درگی یک از سرشناسترین متخصصان بازاریابی در ایران، کتاب «نورومارکتینگ؛ نظریه و کاربرد» را در 237 صفحه تالیف کرده و انتشارات بازاریابی نیز این کتاب را با شمارگان هزار و 100 نسخه و به قیمت هشت هزار و 500تومان دراختیارعلاقهمندان قرار داده است.
نظر شما