سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
انتشار  نسخه صوتی داستان زندگی «خرقانی» به روایت عطار برای نوجوانان

عرفان نظرآهاری، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان از انتشار نسخه صوتی یکی از کتاب‌هایش با نام «جوانمرد نام تو» خبر داد. این اثر برگرفته از زندگی شیخ ابوالحسن خرقانی به روایت عطار است که به قلم این نویسنده برای نوجوانان بازنویسی شده است.-

نظرآهاری به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتاب درباره مفهوم جوانمردی در ایران و شامل 40 حکایت است که قرار است به زودی با صدای میکائیل شهرستانی خوانده شود. 

این نویسنده افزود: «جوانمرد نام تو»، برگرفته از زندگی شیخ ابوالحسن خرقانی است که به روایت از عطار در این کتاب بازآفرینی شده و پاره‌ای از نکاتی که عطار درباره ایشان در تذکر‌ةالاولیاء ذکر کرده، در این اثر آمده است.

نویسنده کتاب «من بیابیان همسرم باد» اظهار کرد: جوانمرد در این کتاب به خرقانی اطلاق شده، اما در اصل این مفهوم به تمامی کسانی که به آن اعتقاد دارند، برمی‌گردد.

آهاری گفت: اسپانسر این اثر موزه ملک است و  به زودی انتشار می‌یابد.

نظرآهاری، نویسنده، شاعر  و فارغ‌التحصیل مقطع دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی است . «دو روز مانده به پایان جهان»، «روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس»، «در سینه‌ات نهنگی می‌تپد»، «پیامبری از کنار خانه ما رد شد»، «لیلی نام تمام دختران زمین است»، «جوانمرد نام ديگر تو»، «من هشتمین آن هفت نفرم»، و «چای باطعم خدا» از آثار اوست که برخی از آن‌ها به زبان انگلیسی، فرانسه، ترکی، کردی و عربی ترجمه شده‌اند. 

این مدرس دانشگاه تاکنون جوایزی چون جایزه ادبی پروین اعتصامی، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه کتاب فصل و نیز لوح افتخار IBBY(دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان) در اسپانیا را از آن خود کرده است.

نظرآهاری یکی از نویسندگان کتاب «داستان صلح» است که در کره جنوبی به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط