یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
نظرآهاری: نوجوانان کتاب طبیعت و زمین را در ایام نوروز بخوانند

عرفان نظرآهاری، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، به نوجوانان توصیه کرد که در ایام نوروز کتاب طبیعت را بخوانند و از این طریق قصه انسان و پیام خداوند را درک کنند. این نویسنده گفت: بچه‌ها باید کتاب طبیعت را بخوانند و در نشانه‌های آفرینش تامل کنند و شعر لحظه تحویل سال را به خاطر بسپارند.-

نظرآهاری به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در ایام عید مهم‌ترین کتاب، کتاب طبیعت است. بچه‌ها باید در این روزها به اتفاقاتی که در اطرافشان می‌افتد بیندیشند و روی آن‌ها عمیق و دقیق شوند.

وی افزود: پیک‌های شادی که نظام آموزش و پرورش به بچه‌ها تحمیل کرده سبب شده آن‌ها نتوانند مهم‌ترین کتاب آموزش را ورق بزنند. کتاب‌ها نوشته می‌شوند تا قصه انسان و پیام خداوند را درک کنیم و بهار طبیعت زمین و عشقی را که از زمین فوران می‌کند دریابیم. بچه‌ها باید کتاب زمین را مرور کنند و شعر لحظه تحویل سال را به خاطر بسپارند.

نویسنده کتاب «قلب بزرگ‌تر از جهان» اظهار کرد: به نظر من بچه‌ها در آن روزها باید کتاب‌های علمی نیز بخوانند. من در زمان نوجوانی کتاب‌های علمی می‌خواندم و همین سبب شده بود تا شناخت من از خداوند و انسان‌هاکامل‌تر شود. این کتاب‌ها مرا به خدا نزدیک‌تر کرده بودند. اگر بچه‌ها روزی می‌خواهند نویسنده و شاعر شوند باید کتاب‌هایی را که نگاه‌های علمی‌تر و دقیق‌تر دارند مطالعه کنند. دایرة‌المعارف‌ها از  کتاب‌های مناسبی هستند که حتما توصیه می‌کنم بچه‌ها آن‌ها را بخوانند.

نظرآهاری عنوان کرد: به نظر من جایگاه کتاب‌های فلسفی برای بچه‌ها خالی است و باید کتاب‌های فلسفی و پرسش‌گرانه برای بچه‌ها تولید شوند. «داستان فکر ایرانی» برای نوجوانان که از نشر افق وارد بازار شده از کتاب‌های خوبی است که می‌تواند برای نوجوانان مفید باشد.

نظرآهاری، نویسنده و شاعر، متولد 1353 در تهران و دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی است . «دو روز مانده به پایان جهان»، «روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس»، «در سینه‌ات نهنگی می‌تپد»، «پیامبری از کنار خانه ما رد شد»، «لیلی نام تمام دختران زمین است»، «جوانمرد نام ديگر تو»، «من هشتمین آن هفت نفرم»، و «چای باطعم خدا» از آثار اوست که برخی از آن‌ها به زبان انگلیسی، فرانسه، ترکی، کردی و عربی ترجمه شده‌اند.

وی تاکنون جوایزی چون جایزه ادبی پروین اعتصامی، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه کتاب فصل و نیز لوح افتخار IBBY(دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان) در اسپانیا را از آن خود کرده است.

نظرآهاری یکی از نویسندگان کتاب «داستان صلح» است که در کره جنوبی به چاپ رسیده است. وی هم اکنون مدرس دانشگاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط