چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۲
حقوق پنجاه و يك‌گانه امام سجاد(ع)

دفتر اول «رساله شريفه حقوق امام سجاد(ع)» ترجمه حجه‌الاسلام و المسلمين علي اصغر همداني از سوي انتشارات سلسله منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «رساله شريفه حقوق امام سجاد(ع)» بيان‌كننده مطالب ارزشمندي درباره مسئوليت انسان در برابر خداوند متعال و آفريده‌هاي اوست و همچنين به تبيين بخش عمده‌اي از مسئوليت‌هاي مختلف انساني پرداخته‌است.

اين اثر در 51 فصل و يك خاتمه تنظيم شده‌است. متن كامل رساله شريفه حقوق مشتمل بر پنجاه و يك حق است كه در اين اثر هريك از آن حقوق پنجاه و يك گانه به عنوان يك فصل در نظر گرفته شده‌اند. حديث شريفي از حضرت امام محمد باقر(ع) درباره مورد بازخواست قرار گرفتن همگان در روز قيامت_نسبت به حقوقي كه در دنيا بر عهده هريك از آن‌ها بوده_ زينت بخش قسمت پاياني كتاب است.

در مقدمه كتاب آمده‌است: از آن‌جايي كه خداوند متعال به انسان بيش از هر موجود ديگري توجه دارد به همين دليل توقع بيشتر و انتظار بالاتري نيز نسبت به موجودات ديگر از او دارد به طوري كه تمام نظام هستي با همه موجوداتي كه در آن است، همگي خادم انسان و انسان مخدوم همه آن‌ها مي‌باشد.

اين كتاب در بر دارنده متن عربي و ترجمه فارسي «رساله شريفه حقوق» از امام سجاد(ع) و دفتر اول از دفترهاي سه‌گانه آن است. 

حق انسان، حق روزه، حق زيردستان، حق پدر و مادر، حق مال و دارايي، حق مسئول، حق شريك، حق دوست و همراه، حق دشمن، حق مشورت دهنده، حق همسايه و حق طلبكار از عناوين اين اثر هستند.

كتاب «رساله شريفه حقوق امام سجاد(ع)» را انتشارات سلسله در 112 صفحه، شمارگان 3000 نسخه و بهاي 11000 ريال به بازار كتاب عرضه كرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها