پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
دیجیتال‌سازی، نیاز اصلی کتابخانه‌های وزرشی است

مدیر روابط‌ عمومی اداره کل تربیت‌بدنی استان همدان با اشاره به سرعت پیشرفت‌ شاخه‌های علوم متعدد، ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال را اصلی‌ترین نیاز همه کتابخانه‌های کشور دانست و گفت: اهالی ورزش به چنین کتابخانه‌هایی نیاز مبرم دارند._

حمدالله چهارووسایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: کتابخانه اداره تربیت‌ بدنی استان همدان چند سال پیش فعالیتش را آغاز کرده است و مطابق تازه‌ترین آمار، بیش از 200 عنوان اثر در این کتابخانه به علاقه‌مندان ارایه می‌شوند.

چهارووسایی با بیان این‌که کتابخانه تخصصی اداره تربیت بدنی همدان وضعیتی نیمه‌عمومی و نیمه تخصصی دارد اضافه کرد: ایجاد کتابخانه تخصصی اتفاق مطلوبی است که به یقین با استقبال علاقه‌مندان به علوم و مباحث ورزشی روبه‌رو خواهد شد. البته بیشتر آثار موجود در کتابخانه اداره تربیت بدنی استان هم به چنین موضوعاتی اختصاص دارند.

مدیر روابط‌ عمومی اداره کل تربیت‌بدنی استان همدان منابع تخصصی موجود در کتابخانه این اداره را کافی ندانست و افزود: وزارت ورزش و جوانان به صورت متناوب برای همه ادار‌ه‌های تربیت‌بدنی استان‌ها کتاب‌هایی را ارسال می‌کند. این آثار دربرگیرنده موضوعاتی مانند مباحث عمومی ورزش، علوم تربیت بدنی و پزشکی ورزشی است. همچنین اداره ارشاد استان هم کتاب‌هایی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، هنری و اقتصادی در اختیارمان قرار می‌دهد اما تعداد این آثار پاسخگوی نیاز مراجعان کتابخانه استان نیست.

وی با اشاره به پیشرفت سریع حوزه‌های علوم ورزشی، دیجیتال‌سازی را نیاز اصلی همه کتابخانه‌ها دانست و توضیح داد: مخاطبان علوم ورزشی در عصر ارتباطات بیشتر به فضای مجازی گرایش دارند و با توجه به پیشرفت سریع شاخه‌های علوم ورزشی و به ویژه پزشکی ورزشی، این اتفاق  چندان عجیب و دور از ذهن نیست. در صورتی‌که کتابخانه‌ دیجیتالی و امکان دسترسی آسان به آن‌ها مقدور نباشد، استقبال از آن‌ها روز به روز کمتر خواهد شد.

به گفته چهارووسایی، مسوولان امور فرهنگی اداره کل تربیت بدنی استان همدان هنوز تصمیمی برای ایجاد کتابخانه دیجیتال در این اداره نگرفته‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط