دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
ساخت 3 کتابخانه در  شهرستان زنجان تصویب شد

محمد ربیع احمد‌خانی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: سه کتابخانه از سوی انجمن خیران کتابخانه‌ساز در شهرک‌های گلشهر، جنگلداری و بهارستان از سوی انجمن خیران کتابخانه ساز این استان در شهرستان زنجان ساخته خواهد شد.-

 ربیع‌خانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: طبق مصوبه آخرین جلسه انجمن خیران کتابخانه‌ساز در استان زنجان ساخت سه کتابخانه استاندارد از سوی این انجمن در مرکز استان، شهرستان زنجان مصوب شده و در مرحله پیگیری است.

وی اظهار کرد: نخستین کتابخانه با وسعت دو هزار و 200 متر مربع در محل گلشهر شهرستان زنجان از شهرک‌های اقماری این شهرستان ساخته خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از این که کتابخانه‌ها در طول یکسال تحویل و آماده بهره‌برداری شوند، اظهار کرد: دو کتابخانه دیگر در منطقه بهارستان و جنگلداری شهرستان زنجان ایجاد خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک کتابخانه گلشهر کلنگ‌زنی می شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به ایجاد کتابخانه‌های عمومی در شهرک‌‌های اقماری از سال 1384 عنوان کرد: 80 درصد برنامه تدوین شده از سال 84 مبنی بر ایجاد کتابخانه‌های عمومی در شهرکا‌هیا اقماری این شهرستان تا کنون عملی شده است.

ربیع خانی درباره چشم ‌انداز انجمن خیران کتابخانه‌ساز این استان تا پایان امسال گفت: کتابخانه دکتر اصغر عزیزی، متخصص گوش، حلق و بینی در شهرستان خرم دره استان زنجان قرار است تا 20 روز آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: دو کتابخانه‌ای که از سوی انجمن خیران کتابخانه‌ساز این استان قرار است ساخته شود دو هزار و 200 متر مربع مساحت دارد و کتابخانه سوم هزار و 200 متر مربع است و بودجه اولیه آن برای ساخت هر متر مربع، یک میلیون و 200 هزار تومان برآورد شده است.

ربیع خانی اظهار کرد: چهار کتابخانه از سوی انجمن خیران کتابخانه ساز استان در سطح زنجان به ارایه خدمات می پردازند که کتابخانه حاج احمد مهدوی به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و هزار و 500 متر مربع مساحت دارد.

مدیر کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عنوان کرد: امیدواریم تا پایان امسال 20 کتابخانه روستایی به آمار فضای کتابخوانی در این استان افزوده شود.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی 10 ایستگاه مطالعه در استان زنجان عنوان کرد: علاوه بر استقرار این 10 ایستگاه مطالعه در استان زنجان طرحی با عنوان پیک مهر در اماکن پرتردد شهری اجرا شده که نسبت به ایستگاه‌های مطالعه، فضای کمتری برای جانمایی کتاب دارند. 

ربیع خانی افزود: سال گذشته برای اجرای طرح پیک مهر در استان زنجان بیش از 100 میلیون تومان هزینه کردیم و این طرح در کنار ایستگاه‌های مطالعه در مناطق پرتردد شهری نقشی مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه ایفا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط