چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
انتشار بهترین نقاشی‌های مداد رنگی هنرمندان در یک کتاب

کتاب «تصویرسازی و نقاشی با مداد رنگی» در دو جلد با ترجمه سونیا رضاپور منتشر شد. در این کتاب برگزیده بهترین آثار خلق شده با مداد رنگی توسط هنرمندان به همراه توضیحاتی درباره آن‌ها درج شده است.-

رضاپور به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در سال 1994 یک نمایشگاه بین‌المللی نقاشی با مداد رنگی در ایالات متحده آمریکا و با حمایت انجمن مداد رنگی این کشور «CPSA» برگزار شد، آثار و نقاشی‌هایی که در این نمایشگاه به معرض دید همگان درآمد در سبک‌های مختلفی چون «آبستره»، «فتورئالیسم» بود، اما تکنیک همه آن‌ها مداد رنگی بود. 

وی افزود: آثار برگزیده این نمایشگاه در این دو جلد به همراه توضیحاتی درباره اثر و آفریننده آن درج شده است. این کتاب یک اثر آموزشی تئوریک نیست، بلکه با ارایه مثال‌هایی مناسب از آثار، به مخاطبان به ویژه دانشجویان رشته نقاشی کمک می‌کند تا مدل‌های و سرمشق‌های بیشتر و در عین حال جدیدتری را برای تمرین انتخاب کنند. 

رضاپور در پایان گفت: کتاب «شناخت فرش» نوشته و پژوهش تورج ژوله را به انگلیسی ترجمه کردم که در اوایل خرداد جاری از سوی انتشارات یساولی منتشر خواهد شد. 

جلد نخست کتاب «تصویر سازی و نقاشی با مداد رنگی» در 96 صفحه و بهای 12 هزار و 500 تومان و جلد دوم نیز در 84 صفحه و بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات برگ‌نو روانه کتابفروشی‌ها شده است. شمارگان هر کدام از این دو مجلد، سه هزار نسخه است. 

«طراحی گام به گام حيوانات»، «آرايه‌ها و نقوش اسليمی در هنر تذهيب و طراحی فرش»، «آرايه‌ها و نقوش ختايی در هنر تذهيب و طراحی فرش»، «آموزش نقاشی متحرک»، «طراحی قدم به قدم درختان»، «هنر طراحی از حيوانات: ساخت، تجزيه و تحليل حركات، كاريكاتور»، «تهران: پايتخت 200ساله»، «طراحی سر انسان» و «آناتومی عمومی» نام برخی ترجمه‌های منتشر شده رضاپورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها