پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
قلم برداشتن برای نگارش معارف اسلامی ارزشمند است

آیین رونمایی از کتاب «مظهر العجایب از امیر المومنین(ع)» امروز (19 اردیبهشت) در سرای اهل قلم بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهرن برگزار شد. همایون امیرزاده، معاون علمی _ پژوهشی این دوره از نمایشگاه کتاب تهران در این مراسم گفت: قلم برداشتن برای نگارش معارف اسلامی ارزشمند است اما این حرکت زمانی ارزشمندتر است که از وحی سرچشمه گرفته باشد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، همایون امیرزده، معاون علمی _ پژوهشی بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در این مراسم اظهار کرد: درباره اندیشه ها و معارف ناب حضرت علی (ع) حرف های زیادی گفته شده است اما وقتی به پیش اندیشی های حضرت علی (ع) در برخی آثار مراجعه می کنیم، متوجه می شویم ژرفای سخنان اندیشمندانه ایشان در عصر حاضر ظرفی می خواهد تا تحمل معانی و تعابیر این سخنان را داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش گفت: به یقین زحمات مولف و ناشر کتاب «مظهر العجایب از امیر المومنین(ع)» در تسری بخشی اندیشه های ارزشمند حضرت علی (ع) و تداوم نگارش آثار متعدد در این حوزه نقش به سزایی دارد.

امیرزاده عنوان کرد: با تمام وجود و خاضعانه در برابر کسانی که معارف اسلامی را تبیین می کنند و ابعاد همه جانبه معارف حضرت علی(ع) را رواج می دهند، سر تسلیم فرود می آوریم.

معاون علمی _ پژوهشی بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: معتقدم اگر حرکت های این چنینی یعنی تالیف اثر درباره معارف حضرت علی (ع) ادامه داشته باشد می توانیم به روزهای بالنده تری در حوزه ترویج اندیشه های ناب شیعی به ویژه اندیشه های حضرت علی (ع) امیدوار بود.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به مسوولیت مهمی که در حوزه ترویج معارف ناب اسلامی دارد می کوشد همپای محققان، نویسندگان و پژوهشگران این حوزه باشد. بر این اساس به حمایت بخشی از این اثر با طرح در شورای خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برمی خیزد.

مشاور اجرایی معونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش گفت: با حمایت از این اثر که با اخلاص به نگارش درآمده است، تصمیم داریم آن را در شبکه وسیع کشور، کتابخانه های عمومی و کتابخانه های مساجد توزیع کنیم.

امیرزاده عنوان کرد: امیدوارم این مسیر به ظاهر سخت ما شیرین که مولف کتاب «مظهر العجایب از امیر المومنین(ع)» آغاز کرده اند، ادامه داشته باشد.

وی افزود: اگر در برخی از آثاری که اندیشه های حضرت علی (ع) را دربردارند، تورقی داشته باشیم، با مشاهده پیش بینی های ایشان درباره دنیای امروز بشریت به اعجاز بودن اندیشه ها و سلوک این امام همام پی می بریم. این در حالی است که حدود 1400 سال پیش زمانی که حضرت علی (ع) مظلومانه بر منبر کوفه می رفتند و از دنیای امروز می گفتند، شاید بسیاری از افراد آن ها را به تمسخر می گرفتند.

معاون علمی _ پژوهشی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: اگر در تفکرات و اندیشه های ناب حضرت علی (ع) بیاندیشیم متوجه می شوی که هنوز خیلی آرا و اندیشه از ایشان وجود دارد که هنوز بشر به سراغ آن ها نرفته است.

امیرزاده اظهار کرد: اگر امروز جوانی با اخلاص به سراغ این اندیشه ها می رود و آثاری را به نگارش در می آورد بسیار ارزشمند و ستودنی است.

بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «کتاب؛ چشمه جوشان دانایی» تا شنبه (21 اردیبهشت) در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط