یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
تجلیل از 36 نفر از فرهنگیان مولف به مناسبت هفته معلم

نشست خبری ستاد بزرگداشت مقام معلم سازمان آموزش و پرورش شهر تهران امروز (8 اردیبهشت) در ساختمان باهنر برگزار شد. اسدالله اسدی گرمارودی، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در این نشست با بیان این‌که هفته گرامیداشت معلم فرصت مناسبی برای ایجاد انگیزه در معلمان محسوب می‌شود، اظهار کرد: ستاد بزرگداشت مقام معلم تصمیم دارد در هفته معلم سال جاری از 24 هزار و 532 نفر از فرهنگیان سراسر کشور تجلیل کند که 36 نفر از آن‌ها مولف هستند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست خبری ستاد بزرگداشت مقام معلم سازمان آموزش و پرورش شهر تهران به مناسبت بیست‌ونهمین یادواره مقام معلم با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

اسدی گرمارودی در این نشست با بیان این‌که همه باید تلاش کنیم زمینه لازم برای ایفای نقش بیش از پیش معلم فراهم شود، گفت: تمام فرصت‌های تعلیم و تربیت برای ایفای نقش معلم فراهم نیست بنابراین معلم نیازمند تعامل با همه دستگاه‌های کشور و مسوولان آموزش و پرورش است. برای بازخورد بهتر نظام آموزش و پرورش و در راستای سند تحول بنیادین این نظام، همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی باید به کمک نظام تعلیم و تربیت برخیزند.

وی ادامه داد: ستاد بزرگداشت مقام معلم سازمان آموزش و پرورش می‌کوشد با شناسایی و معرفی معلمان برتر به جامعه، زمینه آشنایی سایر معلمان با این معلمان برتر و شیوه‌های یاددهی و یادگیری که آن‌ها بکارگرفته‌اند و باعث موفقیت آن‌ها شده است، فراهم شود.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: از 24 هزار و 532 فرهنگی سراسر کشور که توسط ستاد بزرگداشت مقام معلم سازمان آموزش و پرورش تجلیل خواهند شد، 48 نفر دارای مقالات برتر پژوهشی هستند، 44 نفر حایز رتبه‌های برتر در جشنواره‌های برتر الگوهای تدریس شده‌اند، 65 نفر در فناوری‌های هفت‌گانه و 31 نفر در فناوری‌های نوین آموزشی تولید محتوا موفق به کسب رتبه شده‌اند. همچنین از مجموع تجلیل شوندگان دو نفر حافظ قرآن کریم هستند.

دبير ستاد بزرگداشت مقام معلم سازمان آموزش و پرورش شهر تهران افزود: این ستاد بر اساس برنامه‌هایی که در هفته معلم برگزار خواهد کرد، روزهای این هفته را به این شرح نامگذاری کرده است. پنجشنبه (دوازدهم اردیبهشت): معلم، ایثار و شهادت، جمعه (سیزدهم اردیبهشت): معلم، مدرسه و جامعه منتظر، شنبه (چهاردهم اردیبهشت): معلم، دانش‌آموز و تحکیم خانواده، یکشنبه (پانزدهم اردیبهشت) معلم و شهید مطهری، دوشنبه (شانزدهم اردیبهشت): معلم و پیشکسوتان معلم، سه‌شنبه (هفدهم اردیبهشت): خدمات متقابل معلم و انقلاب اسلامی و چهارشنبه (هجدهم اردیبهشت): معلم، بصیرت و بیعت با ولایت در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی.

اسدی گرمارودی با اشاره به دیدار جمعی از فرهنگیان با مقام معظم رهبری گفت: می‌کوشیم تا در این دیدار، رهنمودها و استراتژی‌های مدنظر مقام معظم رهبری در حوزه آموزش و پرورش را پیشه راه خود قرار دهیم چرا که اگر امروز بحث تاسیس دانشگاه فرهنگیان، تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش است همگی برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری در سال‌های پیشین این دیدارها است.

وی از ارایه دو کتاب با عناوین «امامت و رهبری برای همه فرهنگیان» و «احیای تفکر اسلامی برای معلمان برتر» در سامانه الکترونیکی مرکز آموزش و یادگیری فرهنگیان خبر داد و گفت: حدود یک میلیون معلم می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و از دوازدهم اردیبهشت نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند تا در آزمون مربوط به این کتاب‌ها در دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان شرکت کنند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش همچنین از چاپ و انتشار کتاب «مجموعه خاطرات شهید مطهری از زبان محسن قرائتی» خبر داد و گفت: محسن قرائتی، چهره برجسته قرآنی کشور به دلیل نشست و برخاست‌های متعددی که با شهید مطهری داشت، با خاطرات این معلم ارزشمند آشنایی دارند بنابراین کوشیدیم تا مجموعه این خاطرات را در قالب یک کتاب در اختیار عموم به ویژه فرهنگیان به عنوان الگو قرار دهیم.

دبير ستاد بزرگداشت مقام معلم سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در پایان از برگزاری مسابقات فرهنگی، علمی و ادبی در هفته معلم در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این مسابقات که به همت معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهند شد، می‌کوشیم  دانش‌آموزان با آثار شهید مرتضی مطهری آشنا شوند و مجموعه اندیشه‌های وی را الگوی خویش در زندگی فردی و اجتماعی قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط