جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶
آرامگاه عطار گلباران می‌شود

همایش بزرگداشت روز ملی عطار و گلباران آرامگاه این شاعر، سه‌شنبه (27 فروردین) در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار می‌شود. این برنامه در قالب ارایه سخنرانی‌های علمی در زمینه آثار و احوال عطار و نیز گل‌افشانی آرامگاه این شاعر ارایه خواهد شد. تقی پورنامداریان، محمدحسن حایری، معصومه معدن‌کن و مهدی نوروز، از استادان زبان و ادبیات فارسی، در این برنامه حضور دارند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، غلامحسین علیپور، مدیر اجرایی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی، درباره برنامه روز بزرگداشت عطار نیشابوری گفت: این برنامه از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی، استادان زبان و ادبیات فارسی و علاقه‌مندان این حوزه برگزار می‌شود.

وی افزود: چنان‌چه سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم حاضر نشوند، پیام ایشان به مناسبت این روز قرائت می‌شود.

علیپور درباره بخش‌های مختلف این برنامه توضیح داد: برنامه گرامیداشت عطار از ساعت 8 و 30 دقیقه روز 27 فروردین و در قالب ارایه سخنرانی‌های علمی در زمینه آثار و احوال عطار برپا می‌شود. بخش دیگر این برنامه به گل‌افشانی آرامگاه عطار در بعدازظهر آن روز اختصاص دارد.

وی ادامه داد: تقی پورنامداریان، استاد دانشگاه تهران، محمدحسن حایری، استاد دانشگاه علامه طباطبایی، معصومه معدن‌کن، استاد دانشگاه تبریز و مهدی نوروز، استاد دانشگاه نیشابور از  افرادی هستند که در همایش حضور می‌یابند.

علیپور در پایان تاکید کرد: این برنامه با حضور مردم و علاقه‌مندان به آثار و اشعار عطار نیشابوری برگزار می‌شود و به‌طور معمول در سال‌های پیش با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شده است.

25 فروردین ماه در تقویم رسمی کشور به نام عطار نیشابوری نامگذاری شده است و هر سال مراسم بزرگداشت این شاعر و عارف نامی در این روز در شهر نیشابور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط