سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
تقدیر از رضا اشرف‌زاده؛ عطار‌شناس

در همایش علمی- فرهنگی عطار که 25 فروردین به مناسبت روز بزرگداشت عطار در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار می‌شود، از رضا اشرف‌زاده، عطار‌شناس به دلیل تلاش مستمر و خدمات ارزنده او در حوزه عطارشناسی تقدیر می‌شود./

غلامحسین علیپور، مدیر اجرایی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت عطار در نیشابور گفت: برنامه‌های روز بزرگداشت عطار فردا(25 فروردین) ساعت 7 و 30 دقیقه صبح با نواختن زنگ بزرگداشت عطار در دبیرستان «عطار نیشابوری» شهرستان نیشابور و قرائت پیام سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود.

وی به برگزاری همایش علمی - فرهنگی به مناسبت بزرگداشت این شاعر و عارف ایرانی در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور اشاره و تصریح کرد: در این همایش مهدی محبتی، محمدیوسف نیری، مریم مشرف، عفت شریعتی و رضا اشرف‌زاده به ایراد سخنرانی درباره موضوعات و مباحث عطارشناسی می‌پردازند.

علیپور از حضور استاندار خراسان رضوی، نمایندگان مجلس، دانشجویان و استادان دانشگاه در این همایش خبر داد و افزود: در این مراسم تقدیر ویژه‌ای از رضا اشرف‌زاده، عطار‌شناس به دلیل تلاش مستمر وی در حوزه عطار‌شناسی و تالیف کتاب‌های ارزنده‌ای در این حوزه صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: اجرای موسیقی مقامی و سنتی و همچنین گل‌افشانی آرامگاه عطار و ادای احترام به او با حضور میهمانان، مسولان و مردم در عصر روز چهارشنبه از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت عطار است.

مدیر اجرایی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان از برپایی شب شعری به این مناسبت خبر داد و گفت: ساعت 19 روز چهارشنبه در فرهنگسرای سیمرغ مراسم شب شعر با حضور شاعران استان و شاعران دعوت شده از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

گل‌افشانی آرامگاه ابراهیم ‌ابن اسحاق
علیپور به برنامه ویژه‌ دیگری که در روز پنج‌شنبه(26 فروردین) در شهر کدکن، زادگاه عطار برگزار می‌شود اشاره کرد و توضیح داد: این برنامه برای چهارمین سال پیاپی برگزار می‌شود و به صورت کاملا مردمی و خودجوش است.

وی اظهار داشت: آیین بزرگداشت عطار در روز پنج‌شنبه شامل برنامه‌ها و سخنرانی‌های علمی، فرهنگی و هنری و همچنین گل‌افشانی آرامگاه ابراهیم ابن اسحاق کدکنی، پدر عطار خواهد بود.

مدیر اجرایی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان ادامه داد: در این مراسم مجیدی کدکنی، عابدیان و رشید عیوضی به ایراد سخنرانی می‌پردازند. همچنین اجرای موسیقی و شعرخوانی توسط شاعران استان از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان خراسان، ستاد بزرگداشت عطار، شهرداری و شورای شهر نیشابور و اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان نیشابور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط