دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
یک سوم سهم کتابخانه‌های تاکستان نزد شهرداری باقی ماند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان در استان قزوین گفت: امسال نسبت به سال گذشته تنها دو سوم سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها را دریافت کردیم.-

کلثوم میرزاحسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: سال گذشته شهردار تاکستان با اداره کتابخانه‌های این منطقه همکاری خوبی داشت و برای رشد و توسعه خدمات کتابخانه‌ها حمایت‌های مالی و عمرانی می‌کرد اما امسال شهردار عوض شد و شهردار بعدی نسبت به امور کتابخانه‌ها بی‌توجهی کرد.

وی ادامه داد: دو ماه است که این شهردار نیز تغییر کرده است و شهردار کنونی نسبت به آینده همکاری اداره کتابخانه‌ها با شهرداری ابراز امیدواری می‌کند و دستور پرداخت بخشی از سهم نیم درصد بابت سال 1391 را داده است اما بعید به نظر می‌رسد که این اداره تا پایان سال نسبت به تسویه حساب با اداره کتابخانه‌های تاکستان اقدام کند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان در ادامه از شروع مراحل احداث کتابخانه مرکزی خبر داد و عنوان کرد: پیش از این زمین کتابخانه مرکزی شهر تاکستان در کنار خطوط راه‌آهن تعیین شده بود که با پیگیری‌های مستمر توانستیم مکان آن را قدری جابه‌جا کنیم. اکنون کلنگ احداث این کتابخانه به زمین خورده است و منتظر دستور استاندار برای تغییر کاربری زمین به شهردار تاکستانیم تا برای شروع مراحل نخستین بنای این کتابخانه اقدام کند. 

وی افزود: تاکنون 700 میلیون ريال اعتبار از محل اعتبارات استانی و شهرستانی برای ساخت کتابخانه مرکزی تاکستان تخصیص داده شده است و اگر برای آغاز پروژه تا آخر خردادماه اقدام نشود، این اعتبار از ما گرفته می‌شود و تلاش‌های ما هم از بین می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط