سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱
پایان داوری آثار جشنواره «جایزه ادبی تبریز»

دبیر دومین جشنواره «جایزه ادبی تبریز» از پایان یافتن داوری آثار این جشنواره خبر داد و گفت: داوری آثار رشته شعر به زبان‌های فارسی و ترکی این جشنواره به پایان رسیده است و امروز نتایج نهایی داوری آثار در رشته داستان به زبان‌های فارسی و ترکی مشخص می‌شوند.-

حسین مهرنگ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: شرکت‌کنندگان این جشنواره از تمام نقاط ایران، روستاها، مناطق دور افتاده و شهرهای بزرگ بوده‌اند که این حضور پررنگ مرهون اطلاع‌رسانی خوب، استقبال ایرانیان از جشنواره‌های ادبی و استفاده از تجربه متولیان جشنواره پیشین جایزه ادبی تبریز است.

وی ادامه داد: شعر و ادب میان تمام اقشار ایرانیان از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است و این جایگاه در جشنواره جایزه ادبی تبریز به نمایش گذاشته شد، چرا که شرکت‌کنندگان در دومین جشنواره «جایزه ادبی تبریز» از طیف‌های مختلف جامعه ایرانند و تعداد آثار خانم‌های خانه‌دار در این جشنواره نیز قابل توجه است. به عنوان مثال، شعری برای جشنواره ارسال شده است که از اعجاز و کیفیتی خوب بهره می‌برد و نکته جالب این‌که شاعر آن مردی بزرگسال اما با سطح سواد چهارم ابتدایی است.

دبیر دومین جشنواره «جایزه ادبی تبریز» درباره تفاوت این جشنواره با سال پیشین گفت: فرآیند داوری سال گذشته کمی دشوار بود، زیرا داوران تمام آثار ارسالی هر فرد را ارزیابی و قضاوت کردند اما امسال تنها هر فرد اجازه ارسال سه اثر را داشت. بنابراین، تعداد آثار کاهش یافت اما تعداد شرکت‌کنندگان امسال افزایش داشته و کیفیت داوری‌ها و آثار از سطح مطلوبی برخوردار است.

وی همچنین درباره مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: با تمام شدن فرآیند داوری آثار، درصددیم به همت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز در استان آذربایجان شرقی هفته آینده در مراسمی از صاحبان آثار برگزیده و منتخب این جشنواره تجلیل کنیم. زمان این مراسم چهارشنبه(23 اسفندماه امسال) پیش‌بینی شده است. مکان و زمان دقیق آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط