یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
مجموعه مقالات «طب ایرانی» به کتابفروشی‌ها راه یافت

مجموعه مقالات برزو قادری با عنوان «طب ایرانی» منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «طب ایرانی» به مکتب طب و درمانگری ایرانی و احیای آن می‌پردازد و نویسنده کوشیده از زوایای گوناگون این موضوع را بررسی كند.

برزو قادری در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «میراث علمی و تجربه عملی قرن‌ها تلاش و پژوهش‌های محققانه در پزشکی و درمانگری در سرزمین ما، بسیار عجولانه با ورود مظاهر و علوم و فنون غربی به فراموشی سپرده شد.» وی با این نگاه می‌کوشد اهمیت طب ایرانی و اندیشمندان آن را به مخاطبان معرفی کند.

در این کتاب مقاله‌هایی با عنوان «پارادایم‌های علم پزشکی پاسخگوی همه مشکلات نیست»، «جایگاه علم‌النفس و روانشناسی در طب ایرانی»، «اهمیت نبض‌خوانی در طب ایرانی»، «جایگاه علم احکام نجوم در طب ایرانی»، «رویکرد علم احکام نجوم به تشخیص مزاج‌ها»، «رساین حکمای هند»، «آداب و منافع قی در طب ایرانی»، «چهره ناشناخته بیرونی در پزشکی و داروشناسی» به چاپ رسیده است.

در بخش دیگری از کتاب، مصاحبه‌هایی آمده که با عناوین «جستاری در مقایسه علم‌النفس و روانشناسی جدید» و «در احکام نجوم از سرمشق حکما استفاده کنیم»مشخص شده و این گفت‌وگوها به موضوع طب ایرانی می‌پردازند.

مجموعه مقالات «طب ایرانی» اثر برزو قادری در 128 صفحه، با شمارگان هزار نسخه و به بهای 6 هزار تومان از سوی انتشارات نیاکان روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها