چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
انتشار «روش‌های تحقیق در مسایل بین‌الملل» با نگاهی علمی

«روش‌های تحقیق در مسایل بین‌الملل» اثر مشترک «پیتر برنهام»،«کرین گیلند»، «واین گرنت» و «زیگ لیتون هنری» است که با ترجمه ناصر فرشادگهر و کیوان اسماعیلی روانه بازار نشر شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با ساختاری کاملا علمی و بدون مقدمه ناشر، مولف یا مترجم به سراغ مطالب اصلی که با عنوان کلیات تقریر شده‌ می‌رود و توضیحاتی را درباره اهداف و موضوعات هر بخش از کتاب ارایه می‌کند.

این نوشتار با بیان سنت‌های گوناگون در علوم سیاسی آغاز می‌شود و مفهوم طرح تحقیق و انواع آن را آشکار می‌سازد. در حقیقت این کتاب با ذکر یکایک مراحل پژوهش در حوزه مسایل بین‌الملل تفاوت این دسته از پژوهش‌های علمی را با سایر رشته‌ها بازگو می‌کند و از ابتدا به مثابه راهنمایی همگام، مسیر تحقیق و مولفه‌های آن را یادآور می‌شود.

ذکر نمونه‌هایی از پژوهش‌های بین‌المللی در ایالات متحده از ویژگی‌ «روش‌های تحقیق در مسایل بین‌الملل» به شمار می‌آید.  

مطالب این اثر در 12 فصل با عناوینی نظیر طرح تحقیق، تحلیل اسنادی و آرشیو، اخلاقیات تحقیق سیاسی، مصاحبه با نخبگان، اینترنت و تحقیق در مطالعات سیاسی، مشاهده مشارکتی و تحلیل ارتباطات تنظیم شده‌ است.

نخستین ویراست کتاب،همچنان که در شناسنامه اثر عنوان شده است، سال 86 از سوی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با عنوان «روش‌های پژوهش در سیاست» به چاپ رسیده است.

انتشارات دانشگاه علوم اقتصادی کتاب «روش‌های تحقیق در مسایل بین‌الملل» را با شمارگان 500 نسخه در 290 صفحه و بهای هشت هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها