شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۳
مقدمات ایجاد رشته آموزش مدیریت نشر در دانشگاه تهران فراهم شد

محمود آموزگار، دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران از فراهم شدن مقدمات ایجاد رشته آموزش مدیریت نشر خبر داد و گفت: این اتحادیه برای تحقق هدف مذکور در حال مذاکره با دانشگاه تهران است.-

آموزگار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران همواره به عنوان مرجعی برای آموزش علاقه‌مندان به حوزه نشر و کارکنان موسسات انتشاراتی‌ها و کتابفروشی‌ها محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: همچنین این کمیسیون با همکاری آکادمی نمایشگاه کتاب فرانکفورت، سه کارگروه آموزشی در تهران برگزار کرده است.

آموزگار افزود: اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران در این راستا تصمیم دارد تا با همکاری دانشگاه تهران، رشته آموزش مدیریت نشر را ایجاد کند. بنابراین، کارگروهی توسط این اتحادیه و دانشگاه تهران با هدف بررسی چگونگی ایجاد رشته تشکیل شده است.

دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران توضیح داد: با توجه به این‌که نشر ایران با استانداردهای بین‌المللی فاصله قابل توجهی دارد، شناسایی نقطه‌ضعف‌های آن و برطرف کردن آن‌ها از طریق پژوهش‌های تطبیقی از  اهداف ایجاد رشته آموزش مدیریت نشر به عنوان تحصیلات تکمیلی به شمار می‌آید.

وی افزود: اکنون رشته‌ای با عنوان مدیریت نشر در دوره کارشناسی‌ارشد در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) ایجاد شده است. نگاهی کوتاه به مطالب درسی این رشته حاکی از آن است که این رشته با توجه به تجمع واحدهای درسی با موضوع مدیریت، گرایش‌ها و انتظارات حوزه نشر را برآورده نمی‌کند. به همین دلیل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران بر این باور است که ایجاد رشته آموزش مدیریت نشر در مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشگاه تهران با توجه به ذات پژوهش‌محوری این مقطع می‌تواند در پر کردن خلا‌های حوزه نشر به جامعه نشر کشور کمک موثری کند.

آموزگار ادامه داد: امروزه بخش اصلی درآمد و سود ناشران در کشورهای دیگر از صادرات کتاب و انتقال حقوق ترجمه تامین می‌شود. متاسفانه اغلب ناشران ایرانی توجهی به این موضوع ندارند. بنابراین، ایجاد رشته آموزش مدیریت نشر از ضرورت فراوانی برخوردار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط