جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
نقش رهبران سیاسی در «نگاهی نو به سیاست تطبیقی» بررسی می‌شود

«نگاهی نو به سیاست تطبیقی» عنوان کتابی است نوشته «ماریجیک برونیگ» که به نقش رهبران سیاست خارجی در سطح تصمیم‌گیری فردی اشاره می‌کند. این کتاب توسط عسگر قهرمان‌پور به فارسی برگردانده شده است._

مترجم کتاب «نگاهی نو به سیاست تطبیقی» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: همان‌طور که از نام این کتاب مشخص است این اثر در برگیرنده سیاست خارجی تطبیقی و مقایسه شده برخی از کشورها در حوزه تصمیم‌گیری رهبران سیاسی است.

عسگر قهرمان‌پور ادامه داد: به طورکلی تحلیل سیاست خارجی در سه سطح فردی، دولتی و بین‌المللی صورت می‌گیرد که کتاب «نگاهی نو به سیاست تطبیقی» بیشتر به تحلیل فردی رهبران اشاره دارد و از این دریچه وارد مباحث سیاست خارجی و بین‌المللی می‌شود‌.

وی افزود: نویسنده این کتاب «ماریجیک برونیگ» که از معروف‌ترین استادان و پژوهشگران عرصه سیاست خارجی تطبیقی است در این کتاب بیشتر سعی بر آن داشته تا تبیین مفاهیم و نظریه‌های حوزه تحلیل سیاست خارجی را با بازگو کردن نقش رهبران سیاست خارجی در سطح تصیمات فردی، نمایان کند.
 
قهرمان‌پور بیان کرد: منظور از تصمیم‌گیری‌های فردی در این کتاب، چگونگی تصمیم‌گیری رهبران در شرایط متفاوت نظام بین‌الملل و اثرات آن بر کشور‌های مختلف است.

مترجم کتاب «نگاهی نو به سیاست تطبیقی» در ادامه با بیان این‌مطلب که این اثر به عنوان منبعی علمی برای دانشجویان مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی‌ارشد رشته روابط بین‌الملل کاربرد به‌سزایی دارد، افزود: مخاطبان با مطالعه این کتاب که به صورت موردی و مجزا به سیاست‌های خارجی برخی از کشور‌ها نظیر عراق، کوبا و شوروی می‌پردازد به راحتی می‌توانند با مشکلات ذاتی و اساسی سیاست خارجی آشنا شوند. 

وی ادامه داد: همچنین پایان هر فصل کتاب نیز با پرسش‌هایی ساماندهی شده است که می‌تواند به فهم و درک بهتر دانشجویان و مخاطبان از مباحث ارایه شده کمک شایانی کند.
 
وی با اشاره به سر فصل‌های کتاب گفت: کتاب «نگاهی نو به سیاست تطبیقی» شامل هفت بخش اصلی است که «‌نقش رهبران بر محدودیت‌های داخلی و خارجی سیاستگذاری بین‌المللی»، «چگونگی درک رهبران از جهان»، «چه کسی یا چه نیرویی سیاست خارجی را تبیین می‌کند» و «علت بررسی مقایسه‌ای سیاست خارجی» برخی از موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته می‌شود. 
 
کتاب «نگاهی نو به سیاست تطبیقی» نوشته «ماریجیک برونیگ» با ترجمه عسگر قهرمان‌پور در 300 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه از سوی انتشارات میزان تا پایان آذرماه سال جاری منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها