چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
محرم «عطر سیب» را به کتابخانه‌های کبودراهنگ آورد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ در استان همدان گفت: این اداره می‌کوشد در ماه محرم برنامه‌هايی مانند نمایشگاه کتاب با هدف ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، امر به معروف و نهی از منکر را برگزار کند.-

سیدجواد معینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌اظهار کرد: اداره کتابخانه‌های کبودراهنگ به مناسبت ماه محرم نمايشگاه تازه‌های كتاب «عطر سيب» را با موضوعات عاشورا، كربلا، شهادت، جهاد، امر به معروف و نهي از منكرو استكبارستيزي در كتابخانه هاي عمومي این شهرستان برپا می‌کند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در تمام کتابخانه‌های کبودراهنگ برپاست و در هر کتابخانه حدود 500 جلد کتاب به نمایش گذاشته شده است. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ همچنین از برپایی مسابقات كتابخواني ویژه ماه محرم نیز در كتابخانه‌هاي عمومي این شهرستان خبر داد و افزود: به مناسبت ایام ماه محرم کتابخانه‌های کبودراهنگ سیاه‌پوش شده‌اند و در كتابخانه «قائم» قباق تپه مراسم شب شعر عاشورا به همت كانون ادبي برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین در بخش کودک کتابخانه‌ها کتاب‌هایی را با موضوع اهل بیت(ع) و زندگینامه و شخصیت امام حسین(ع) به خردسالان معرفی می‌کنیم. در تابلو اعلانات كتابخانه‌های کبودراهنگ نیز پوسترهاي حاوي جملاتي از امام حسين(ع) را با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی نصب کرده‌ایم.

معینی در ادامه از برپایی نمایشگاه کتاب در مسجد اعظم كبودراهنگ خبر داد و گفت: نمایشگاه فروش کتاب مسجد اعظم کبودراهنگ با همکاری اداره کتابخانه‌های این شهرستان از ابتدای ماه محرم برپاست و تا بیستم این ماه ادامه دارد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ افزود: در این نمایشگاه یک هزار و 500 جلد کتاب ارایه شده‌اند و علاقه‌مندان می‌توانند از تخفیف 15 درصدی نمایشگاه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ارسال پيامك به اعضای کتابخانه‌ها با موضوع ماه محرم ادامه داد: همچنین این اداره برای فراهم کردن منابع مكتوب مداحان اهل بيت(ع) شهرستان کبودراهنگ با موضوعات ادعيه، مقتل و مداحي با این افراد همكاري خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط