سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
مدیرکل کتابخانه‌های چهارمحال کتابخانه شخصی‌اش را اهدا کرد

مدیرکل کتابخانه‌های استان چهارمحال و بختیاری کتاب‌های کتابخانه شخصی‌اش را با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بهروز صادقی ده‌ها جلد كتاب با موضوعات علمی، تاریخی و اغلب دینی به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا كرد.

صادقی در گفت‌وگو با «ایبنا» اهدای کتاب را گامی موثر برای افزایش سرانه کتابخوانی دانست و گفت: در حالی که کتاب و کتابخوانی بهترین ابزار ارتقای دانایی و تکامل بشری است، متاسفانه مطالعه نکردن كتاب هم يكي از دغدغه‌هاي كنوني جامعه به حساب می‌آید و غريبي و غربت كتاب در جامعه ما كاملا مشهود است.

وی افزود: باید به گونه‌ای فرهنگسازی شود که کتابخوانی در زندگی روزانه افراد جای داشته باشد و با يك برنامه منسجم بتوانیم فرهنگ كتاب خواني را در جامعه ترويج دهيم.

صادقی ترویج فرهنگ اهدای کتاب را ضروری دانست و افزود: ترویج فرهنگ اهدای کتاب باید از سوی مردم و مسوولان مورد توجه قرار گیرد و به صورت یک سنت حسنه در جامعه رایج شود.

وی با بیان این‌که مسوولان باید این کار را به عنوان الگو انجام دهند، یادآور شد: زمانی که اهدای کتاب از سوی افراد تاثیرگذار بر جامعه انجام شود، مردم نیز به تاسی از آن‌ها به سمت این کار می‌روند.

به گفته صادقی، مردم باید بدانند که می‌توانند کتاب‌هایی را که مطالعه کرده‌اند و نیازی به آن‌ها ندارند، به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط