سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
«بیماری‌های شتر» به زودی به بازار كتاب راه مي‌يابد

«راهنمای جامع بیماری‌های شتر» اثر احسان مقدس به زودی وارد کتابفروشی‌های ایران می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دکتر احسان مقدس درباره موضوع اصلی این کتاب و مهم‌ترین مسایلی که در اثرش به آن پرداخته است، گفت: شتر از  حیواناتی است كه پرورش، نگهداری و استفاده از آن قرن‌هاست كه در كشور ما رایج و متداول است و آشنایی با بیماری‌ها و راه‌های درمان آن یكی از دغدغه‌های دایمی پرورش‌دهندگان، دامپروران و دامپزشكان بوده است. متاسفانه منابع نوشتاری اندكی در این حوزه به زبان فارسی وجود دارد. در این كتاب کوشیده‌ام به طور جامع و كامل تمامی بیماری‌های شتر را مطرح کنم. 

مولف كتاب‌های ‌حوزه دامپزشکی درباره دلایل انتخاب این موضوع برای نگارش کتاب گفت: كتاب راهنمای جامع شتر، برای نخستین بار بیماری‌های مختلف شتر در ایران را مطرح می‌کند و هدف از نگارش آن آشنایی شترداران و دامپزشكان با این بیماری‌ها و همچنین راه‌های درمان آن است.

به گفته مقدس در این كتاب ابتدا فصلی به خصوصیات مختلف شتر، روش معاینه بالینی، نمونه‌گیری و مشخصات طبیعی حیوان همچون تعداد تنفس، ضربان قلب و دمای بدن توضیح داده شده است. در فصل دوم به ترتیب به بیماری‌های ویروسی، باكتریایی، انگلی (شامل انگل‌های تک یاخته‌ای، انگل‌های خارجی و كرم‌های روده)، بیماری قارچی، بیماری‌های درونی، بیماری‌های متابولیک، بیماری‌های تولید مثل و جراحی پرداخته شده است.

مدير انتشارات نيلوبرگ مخاطبان این كتاب را طیف وسیعی از دامپزشكان، دامپروران و علاقه‌مندان به حیات وحش معرفی کرد.

مولف کتاب «اطلس رنگی نژادهای طوطی» درباره ویژگی‌های كتاب جدیدش گفت: این كتاب، كامل‌ترین اثری است که به بیماری‌های شتر توجه دارد. در تالیف آن از اندوخته‌های بیش از 20 سال تجربه عملی درباره بیماری‌های شتر استفاده کرده‌ام.

کتاب «راهنمای جامع بیماری‌های شتر» نوشته احسان مقدس در 464 صفحه در ماه آینده از سوی انتشارات نيلوبرگ منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها