دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
آشنایی مدرسان پایه‌های ابتدایی با کتاب‌های جدید‌التالیف

معاون دوره‌ تربیت معلم دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی از برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت مدرسان پایه‌‌های دوم و ششم ابتدایی خبر داد و گفت: مدرسان استان‌ها و مناطق سراسر کشور با حضور در این دوره‌ها با محتوای کتاب‌های جدید‌التالیف پایه‌های دوم و ششم ابتدایی آشنا می‌شوند.-

مهدی رضایی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که در محتوای کتاب‌های درسی پایه دوم ابتدایی صورت گرفته و همچنین افزوده شدن پایه ششم به پایه‌های تحصیلی ابتدایی، دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی با هدف آشنایی مدرسان پایه‌های مذکور با محتوای کتاب‌های جدید‌التالیف، شیوه‌های تدریس این محتواها و چگونگی ارزشیابی دانش‌آموزان به برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای این مدرسان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: مسوولان گروه‌های درسی دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی و مدرسان عالی به عنوان استاد در این دوره‌ها مسوولیت آموزش مدرسان پایه‌های دوم و ششم ابتدایی را برعهده دارند.

معاون دوره‌ تربیت معلم دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی با بیان این‌که «حدود پنج هزار نفر از مدرسان پایه‌های دوم و ششم ابتدایی استان‌ها و مناطق سراسر کشور، در طول پنج هفته در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد»، افزود: در هر هفته حدود هزار و 200 تا هزار و 400 مدرس در مراکز مجری این دوره‌ها تحت پوشش آموزش‌های لازم قرار می‌گیرند. این تعداد مدرس، پس از دریافت آموزش‌های لازم به استان یا منطقه خویش بازمی‌گردند و به آموزش حدود 100 هزار نفر از معلمان پایه‌های دوم و ششم ابتدایی استان یا منطقه خود می‌پردازند.

رضایی با بیان این‌که «برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت مدرسان پایه‌‌های دوم و ششم ابتدایی تا (چهارشنبه 28 تیرماه) ادامه خواهد داشت»، عنوان کرد: «مرکز تربیت معلم شهید چمران»، «مرکز تربیت معلم شهدای مکه»، «مرکز تربیت معلم نسیبه»، «مرکز تربیت معلم شهید شرافت» و «دانشکده فنی ـ حرفه‌ای دخترانه شریعتی» عناوین مراکز آموزشی مدرسان پایه‌های دوم و ششم ابتدایی را تشکیل می‌دهند.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب در حاشیه برگزاری این دوره‌ها خبر داد و گفت: انتشارات مدرسه(برهان) که از انتشارات وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی محسوب می‌شود، در حاشیه برپایی این دوره‌ها، بیش از 250 عنوان کتاب کمک آموزشی خود را در قالب نمایشگاه کتاب عرضه کرده است. 

معاون دوره‌ تربیت معلم دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی در پایان سخنانش گفت: دانش‌افزایی و توانمندسازی علمی و مهارتی معلمان پایه‌های دوم و ششم ابتدایی از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه‌های کتاب محسوب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط