شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کتابخانه‌های استاندارد با نیازهای مردم هماهنگی دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با يادآوري برخی از مشکلات کتابخانه‌ها و انتظارات به وجود آمده از سوی مردم گفت: خوشبختانه در طراحی‌های جدید برای یک کتابخانه، فضاهای متنوعی براي ارايه خدمات مطلوب در نظر گرفته شده است که با انتظارات مردم هماهنگی بیشتری دارد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، علی فریدونی در نشستی که با حضور مسوولان کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، گفت: در گذشته ساخت کتابخانه‌ها بر اساس استاندارد خاصی نبود و به کتابخانه به عنوان یک انبار کتاب توجه می‌شد.

وی افزود: برخی از مشکلات موجود در کتابخانه‌ها، به دلیل استاندارد نبودن ساختمان کتابخانه‌هاست که امیدواریم با ساخت کتابخانه‌های جدید، به انتظارات و نیازهای مردم پاسخ داده شود.

فریدونی اظهار كرد: انتظارات مردم و مسوولان نسبت به کارکرد کتابخانه‌ها افزایش یافته است و به همین نسبت باید خدمات‌دهی و پاسخگویی در کتابخانه‌ها ارتقا یابد.

وی ادامه داد: لازمه کار کتابداری، جدیت، اقتدار و تاثیر گذاری منطقی است و با توجه به رسالتی که کتابخانه‌ها دارند باید دیدگاه خدمتگزاری ایجاد شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به نقش مهم مسوولان کتابخانه‌ها و کتابداران خاطرنشان کرد: با توجه به انتظارات به وجود آمده و براي ارتقای سطح کیفی خدمات‌رساني، باید در شيوه ارايه خدمات، شيوه عضوپذیری، نوع برخورد با مراجعان و مشاوره دادن دقت بیشتری به کار گرفته شود.

فریدونی رسالت اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را ترویج کتاب و مطالعه مفید عنوان  و اظهار كرد: براي تحقق اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی، همه افراد شاغل در کتابخانه اعم از مسوول و کتابدار باید تلاش کنند، زيرا خوبی‌ها و بدی‌های یک کتابخانه متوجه همه کسانی است که در کتابخانه مشغول فعالیتند.

فریدونی افزود: براي ایجاد وحدت رویه و پرهیز از کارهای سلیقه‌ای، امور کتابخانه‌ها بر اساس شاخص‌ها و مقررات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مدیریت و ارزیابی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط