چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
عضویت بیش از 12 هزار کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی قم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بيان اين‌كه اكنون 46 کتابخانه عمومی (نهادی و مشارکتی) به منابع کودک و نوجوان مجهزند، گفت: تاكنون 12 هزار و 354 کودک و نوجوان براي استفاده از اين منابع در کتابخانه‌های عمومی استان عضو شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، علی فریدونی افزود: سال گذشته تعداد یک میلیون و 175 هزار و 766 نسخه کتاب توسط اعضا در رده‌های سنی مختلف به امانت رفت که از مجموع آن، تعداد 220 هزار و 338 نسخه کتاب توسط کودکان و نوجوانان به امانت گرفته شد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به فرارسیدن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان گفت: بهترین ابزار سرگرمی کودکان و نوجوانان، کتاب است و آنان می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌های عمومی، از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را ببرند.
 
وی ادامه داد: بر اساس آمار، بالاترین میزان عضویت و امانت کتاب در رده سنی کودک و نوجوان مربوط به سه ماهه فصل تابستان و پس از پایان امتحانات است.
 
فریدونی با تاکید بر نقش معلمان در علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه گفت: براي ایجاد عادت مطالعه در کودکان سه نهاد خانواده، مدرسه و کتابخانه نقش اساسی دارند و باید براي علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه، تلاش سازمان یافته‌ای انجام شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط