پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
بالغ بر ۴۴ هزار میلیار ریال به انجمن‌های ادبی هرمزگان تخصیص داده شد

هرمزگان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: بالغ بر ۴۴ هزار میلیار ریال به انجمن‌های ادبی هرمزگان تخصیص داده شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، اسمعیل جهانگیری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی «داستان آوخت حاجی آباد» از تخصیص ۴۴ هزار میلیار ریال به انجمن های ادبی هرمزگان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: سرانه به هر شهرستان حداکثر حدود ۷۰ میلیون و حداقل حدود ۵۰ میلیون تومان اختصاص می‌یابد. اداره کل نیز خود را مکلف می‌داند که در کنار این اعتبارات همواره اعتبارات پیشین خود را در راستای حمایت اختصاص دهد.

وی ادامه داد: این بخش قبل از این به صورت قانون نبوده است تا سازمان‌ها را موظف به اجرا کند، اما با اجرای این طرح شاهد هستیم که مطابق قانون سازمان‌ها را مکلف کرده که یک درصد از درآمدهای خود را به بخش فرهنگ و هنر اختصاص دهند و این بودجه به عنوان یک تکلیف درآمده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ضمن اینکه این جشنواره را اتفاقی بزرگ در حوزه فرهنگ و ادبیات شهرستان حاجی آباد خواند، افزود: این رویداد ادبی از جانب فرماندار وقت، پروانه ماندگاری مولف و داستان نویس حاجی‌آبادی به عنوان متقاضیان و پیشگامان شکل‌گیری این جشنواره و حجت الاسلام دُری امام جمعه شهرستان حاجی آباد پیگیری و با موفقیت به بار نشست.

جهانگیری با اشاره به تجربه جشنواره طنز «نوش خند» در سال‌های گذشته در هرمزگان بیان کرد: همدلی که در شهرستان حاجی‌آباد برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری میان مردم و مسئولان وجود دارد، اتفاقی بی‌نظیر و مثال زدنی است. بنابراین چشم‌انداز خوبی را برای بخش داستان در حاجی‌آباد پیش‌بینی می‌کنم و با توجه به استعدادهایی که پیش رو دارد، در آینده می‌شود بیشتر روی این بخش حساب باز کرد.

وی همچنین گفت: بخش اعظمی از پشتیبانی مالی این جشنواره از سمت قرارگاه شهید آوینی است که توسط ابتکارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاده است. این طرح شامل بودجه‌هایی است که به طور مستقیم به شهرستان‌ها تزریق شده تا به اقتضای ضرورت فرهنگی هنری هر شهرستان، فرهیختگانش در هر موضوع یا بخشی که در اولویت خودشان است برنامه ریزی و اجرا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، گفت: در فرهنگ ما ایرانی‌ها عفت، پاکدامنی و حیا در جامعه بانوان و غیرت در مردان به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شده و جا افتاده است.

جهانگیری گفت: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، هنرمندان، نویسندگان، فرهیختگان و فعالان تولید آثار فرهنگی و هنری، در ایام دهه کرامت هستیم، ما به تواتر روایت داریم که در عصر غیبت دو جریان انتظار و جریان ابتذال وجود دارد. جریان انتظار و ابتذال همواره بوده و همیشه هست، مهم این است که ما در کدام جریان می‌خواهیم باشیم. برای جریان انتظار می‌خواهیم تولید اثر کنیم یا برای جریان ابتذال به تولید اثر بپردازیم؟ ما برای تحقق جامعه اسلامی که وعده داده شده است نیت قربت الی الله کنیم و به تولید اثر بپردازیم و این تکلیف ما را برای رسیدن به یک جامعه آرمانی سنگین می‌کند.

به گزارش ایبنا، اختتامیه نخستین جشنواره «داستان آوخت حاجی آباد» به دبیری صدیقه صادقی با حضور اهالی فرهنگ، فرهیختگان، شرکت کنندگان و برگزیدگان جشنواره و علاقمندان به حوزه داستان نویسی در سالن شهید حسن زاده حاجی آباد در شمال استان هرمزگان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها