چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
کتاب «پرورش توجه و تمرکز» رونمایی شد

آیین رونمایی کتاب «پرورش توجه و تمرکز» نوشته وحید نجاتی در غرفه انتشارات مهر کودکانه پرستو به میزبانی امید صفات و پرستو قلم‌چی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا آیین رونمایی کتاب «پرورش توجه و تمرکز» (از مجموعه ابزارهای تقویت شناختی کرتکس) اثر وحید نجاتی با حضور این نویسنده، چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در غرفه انتشارات مهر کودکانه پرستو (واحد کودک و نوجوان انتشارات قلم‌چی) برگزار شد.

در این نشست به موضوع اهمیت توجه و تمرکز و کارکردهای شناختی پرداخته شد. این کتاب‌ها سال‌ها پیش به زبان انگلیسی چاپ شده بودند و حالا در دسترس مخاطبان ایرانی نیز قرار گرفته‌اند.


وحید نجاتی، استاد علوم اعصاب شناختی دانشگاه بهشتی، پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۲ و مولف این کتاب در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا، مبنی بر اینکه این کتاب چه دستاوردی برای گروه سنی نوجوان دارد؟ بیان کرد: نوجوانی، گروه سنی است که نیاز به سازه‌های شناختی زیادی دارد؛ نیازها و انتظارات تحصیلی بیشتر می‌شود و اصطلاحاً درس‌ها سنگین‌تر می‌شود و نیاز به این سازه‌های شناختی پایه در این گروه نسبت به سن‌های پایین‌تر بیشتر است. توقع ما این است که دستاورد یک نوجوان بعد از مطالعه این کتاب این باشد که توانایی توجهی او تقویت و بیشتر شود. این‌گونه پتانسیلی ایجاد شده و یک ظرفیت توجهی زیاد، صورت گرفته است. اگر فردی بتواند با درس‌خواندن و فعالیت‌های منظم و نظیر آن، این توانایی را در زندگی روزمره‌اش به کار بگیرد این توانایی به قوت خود باقی می‌ماند؛ وگرنه از بین می‌رود.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط