پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
عرضه کتاب‌های بدلی در نمایشگاه کتاب کمتر شده است

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران معتقد است؛ امسال کمتر شاهد عرضه آثار کتاب‌سازی شده یا کتاب‌های بدلی در نمایشگاه کتاب تهران هستیم و امیدواریم در سال های آینده هم این حضور کمتر شود.

ابراهیم کریمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نقطه قوت نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ کاهش کتاب‌های نازل است که بعضاً با قیمت‌های زیاد و تخفیف‌های فریبنده عرضه می‌شد.

وی از عنوان آثار کتابسازی یا کتاب‌های بدلی برای این کتاب‌ها استفاده کرد و افزود: اغلب این آثار، رونویسی شده از کتاب‌های پُرفروش ناشران معتبر است که در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ حضور کمتری دارند و امیدواریم، سال‌ها بعد با دقت بیشتری از ورود این آثار جلوگیری شود و شاهد این‌گونه کتاب‌ها در نمایشگاه نباشیم.

کریمی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب از ایام خوش سال و بسیار دلپذیر و دیدنی است، عنوان کرد: حضور کتابفروشان در این رویداد فرصت خوبی است اما فکر می‌کنم اگر در مقاطع مختلف سال مثل طرح‌های فصلی، فروش داشته باشند بهتر است.

وی گفت: علاوه براین معتقدم، می‌توان امکانی را پیش‌بینی کرد که هر کتابفروش استانی در منطقه خودش بفروشد؛ بنابراین مردم هر استان می‌توانند با کتابفروشی شهر و دیار خودشان تعامل مستمر سالانه داشته باشند.

کریمی با طرح این موضوع که مخالف حضور کتابفروشان در نمایشگاه کتاب تهران نیستیم، گفت: درباره نمایشگاه مجازی و همزمانی آن با بخش فیزیکی نیز معتقدیم که در دو زمان متفاوت برگزار شود، زیرا برخی ناشران نیروی کاری زیادی ندارند که همزمان بتوانند در نمایشگاه حضوری شرکت کنند و هم در مجازی خدمات بدهند و به ناچار فقط در بخش مجازی فعالند.

به‌گفته وی، اگر نمایشگاه در دو زمان متفاوت باشد، این عده از ناشران نیز از فرصت ۱۰ روزه حضور در نمایشگاه هم بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها