شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
«هفت هزار سال هنر فلزکاری ایران» به چاپ چهارم رسید

کتاب «هفت هزار سال هنر فلزکاری در ایران» با قلم محمد تقی احسانی به چاپ چهارم رسید. چاپ پیشین این کتاب در سال 1386 وارد کتابفروشی‌ها شده بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صنایع دستی ایران، از جمله هنر فلزکاری، تجلی‌گاه روح آفرینشگری و سخت‌کوشی هنرمندان ایرانی طی قرون و اعصار بوده است. کتاب «هفت هزار سال هنر فلز کاری در ایران» سیر این هنر فراموش شده را از هزاره پنجم قبل از میلاد تا پایان دوره صفوی، بازگو می‌کند. این کتاب بر مبنای کتیبه‌ها و آثار بازمانده کهن و کاوش‌های باستان شناسی نوشته شده است. 

مطالب کتاب با شرح و توضیح عصر مس آغاز می‌شود. مهمترین بخش‌های کتاب فلزکاری در پیش از اسلام در ایران است، که نویسنده در فصل‌های «گنجینه اشیای سیمین از دوران کهن»، «عصر مفرغ»، «عصر آهن»، «چگونگی استخراج فلز در دوران کهن» و «فلز کاری در دوره هخامنشی» به شرح و توضیح این هنر در پیش از اسلام می‌پردازد. همچنین نویسنده در این کتاب تصاویر و عکس‌های بسیاری را نیز به مخاطب ارایه می‌دهد. 

چهارمین چاپ کتاب «هفت هزار سال هنر فلزکاری در ایران» اثر محمد تقی احسانی را شرکت انتشارات علمی–فرهنگی در 256 صفحه و بهای 6 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار داده است. 

با قلم محمد تقی احسانی کتاب‌های «یادی از كاروانسراها، رباط‌ها و كاروان‌ها در ایران»، «جلدها و قلمدانهای ایرانی و نگارگری: هنرمندان ایرانی در سه قرن» و «جلدها و قلمدان‌های ایرانی» در بازار کتاب موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها