دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷
استقبال از «خواب های خوش» در بهار ایتالیا

کتابی با عنوان «خواب های خوش ببینی» نوشته «ماسیمو گرامِلینی» در نخستین هفته بهار صدرنشینی کتاب های پرفروش ایتالیا را تجربه می کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت خبری لیبری بلاگ، کتاب «خواب های خوش ببینی» که هفته پیش سوم بود، کتابی است با شرح حال زندگی خود نویسنده که در آن از نبود مادر در برهه ای از زندگی اش سخن می راند.

«خانه ای بر فراز ایوان» نوشته «کارلو وِردونه» نیز دومین کتاب پرخواننده بهاره در ایتالیا است. «خانه ای بر فراز ایوان» مجموعه ای است از خاطره های گوناگون زندگی نویسنده، از ارتباط با پدر و مادرش تا تجربه های شخصی و دیدار با افراد مشهوری همچون «ویتوریو دسیکا».

«زندانی آسمان» نوشته «کارلوس روییز زافون» اسپانیایی هم هنوز خواننده هایش را نگه داشته و رتبه سوم را دارد. سال 1957 سرمایی سخت بارسلون را فرا گرفته است. شهر هنوز در تلاش برای خروج از بلای پس از جنگ است و همگی برای به وجود آوردن فضای آرامش تلاش می کنند و... .

«لغت نامه گمشده ها» نوشته «فرانچسکو گوچینی» نیز در این رده بندی چهارم شده است. نویسنده در این کتاب از خاطره ها و نوستالژی هایی که هر فرد می تواند داشته باشد، با زبانی کنایه ای نوشته است.
 
«صدای نامریی باد» نوشته «کلارا سانچز» اسپانیایی نیز که همراه با هم میهنش «کارلوس روییز زافون» به خوبی جای خود را در ذایقه کتابخوانی ایتالیایی ها باز کرده اند، مثل هفته پیش کتاب پنجم جدول است. 

این رمان، که از ماه فوریه روانه کتابفروشی های ایتالیا شده، گویای سفر عجیب و پرماجرای زنی به همراه همسر و فرزندش به اسپانیا است. «جولیا» همراه پسربچه چند ماهه و همسرش برای مسافرت به اسپانیا آمده اند. او از خانه خارج می شود، اما راه برگشت به خانه را فراموش می کند و در تاریکی شب، از کناره های ساحل سر در می آورد. در این هنگام مردی را می بیند که او را می شناسد، اما «جولیا» این مرد را نمی شناسد و... .

«مجرم، گردنبند بود» نوشته «آندره آ ویتالی» پزشکی که مهارت ویژه ای در نوشتن دارد هم این هفته به میان این کتاب ها آمده تا زندگی پسری یتیم و فراز و نشیب هایی که انسان امروز با آن رو به رو است را توضیح بدهد.

«حتی با یک گاز از گوش» نوشته «فلاویو اینسینا» نیز این هفته در جایگاه هفتم قرار گرفته است. این کتاب شرح زندگی کسی است که مرگ پدرش، زندگی اش را سرشار از تلاطم می کند. 

«رنج آزادی، چرا ایتالیایی ها به داشتن کارفرما عادت دارند» کتابی از انتشارات «ریتزولی» است. این کتاب، همچنان که از عنوانش هویداست، به یکی از عادت های رایج در میان مردم ایتالیا پرداخته است. نویسنده این کتاب «کورادو اوجیاس» است. این کتاب جایگاه هشتم را در اختیار دارد.

«عشق، شکر و دارچین» به رتبه نهم جدول رسیده است. این کتاب در ابتدای ورود به جدول در رده نخست قرار گرفته بود. «اِمی براتلی» در این کتاب، داستان زوجی به نام «ژولیت» و «سیمون» را تعریف می کند که زندگی مشترکشان را به تازگی آغاز کرده‌اند و زن از این زندگی تازه آن هم با کسی که بسیار دوستش می دارد، احساس رضایت می کند اما پس از مدتی چشمش به روی واقعیتی که بسیار باعث ناراحتی اش می شود، گشوده می شود. 

«رژیم دوکان» نوشته «پیر دوکان» در آخرین مکان این دسته بندی قرار دارد. این کتاب درباره دستور و آموزش رژیم های غذایی نوشته شده است.

مترجم: مریم مجدی نسب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها