دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
انتشار برداشتي تازه و ساده از «انقلاب مشروطيت ايران»

«انقلاب مشروطيت ايران» به قلم نسيم خليلي منتشر شد. اين اثر انديشه‌هاي سياسي، فرهنگي و فلسفي تاثيرگذار در اين انقلاب را بررسي كرده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، انقلاب مشروطه ايران مانند برخي انقلاب‌ها دستاوردي را كه از آن انتظار مي‌رفت، نداشت و  سرانجام به ديكتاتوري رضاخان رسيد.

عده‌اي از مورخان، اين انقلاب را «انقلاب آرام» ناميدند، انقلابي كه از پيكره سلطنت ديرينه ايران روييده بود و با پيچيدن بر اين سلطنت، ريشه‌هايش را عميق‌تر مي‌كرد.

كتاب «انقلاب مشروطيت ايران» مجلدي از «مجموعه تاريخ جهان» است. هر جلد از اين مجموعه، برداشتي از يكي از دوره‌هاي تاريخي از بين‌النهرين و مصر باستان تاكنون است و مي‌كوشد زمينه‌هاي فرهنگي رخدادهاي تاريخي را در قالب متني روان و غيرتخصصي بيان كند.

متن اين اثر نيز ضمن روان بودن با توصيفات و تعابير نسبتا ادبي همراه شده است كه همين موضوع، مطالعه آن را براي قشر وسيع‌تري از مخاطبان فراهم مي‌كند.

نسيم خليلي، نويسنده كتاب، ماجراي انقلاب مشروطه را در هفت بخش بررسي كرده است. «شاه و قافله همراهش، علما به شاه عبدالعظيم مي‌روند، شاه خشمگين شمشيرش را از رو مي‌بندد و پيش به سوي پايتخت» عناوين برخي از اين بخش‌ها را تشكيل مي‌دهند.

از جمله مطالب جالب توجه اين اثر مربوط به بخش «براي مطالعه بيشتر» مي‌شود. نويسنده در اين بخش، هشت كتاب را به طور مختصر معرفي مي‌كند، كتاب‌هايي كه مطالعه آن‌ها مي‌تواند به درك بهتري از انقلاب مشروطه بينجامد.

كتاب «انقلاب مشروطيت ايران» با شمارگان 2000 نسخه، 151 صفحه و به بهاي 48000 ريال از سوي انتشارات ققنوس منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط