دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
«انسان از آغاز تا انجام» به عربي برگردانده شد

«انسان از آغاز تا انجام» اثر آيت‌الله جوادي آملي در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء به زبان عربي ترجمه و منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء با توجه به استقبال جمع زيادي از علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در داخل و خارج از کشور، کتاب «انسان از آغاز تا انجام» از مجموعه آثار آیت‌الله جوادی آملی به همت مرکز ترجمه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء به زبان عربی ترجمه شده است. 

اين اثر شامل مجموعه مباحثی است که آيت‌الله جوادی آملی طی مباحث فراوان و متنوعی درباره انسان، تطورات آفرينشی او، خصايص و ويژگي‌های انسان مانند کرامت، حرّيت، آزادگی، اختيار و اراده، بيان داشته يا نگاشته است. 

برخي آثار علامه جوادي آملي، از جمله حيات حقيقی انسان در قرآن، سيرت و صورت انسان در قرآن، فطرت در قرآن، تفسير انسان به انسان، زن در آينه جلال و جمال، انتظار بشر از دين، دين‌شناسی، سرچشمه انديشه (جلد اول و سوم)، قسمتی از تفسير سوره بقره و سوره اسراء (در تفسير تسنيم) از جمله منابع اين كتابند.

تحقيق، گردآوری و تنظيم کتاب «انسان از آغاز تا انجام» توسط سيد مصطفی موسوی‌تبار صورت گرفته و حجت‌الاسلام سيدمحمود صادقي ويرايش و ارزيابي اين كتاب را به عهده داشته است. 

«آفرينش انسان»، «انسان»، «انسان در آفرينش» عنوان سه بخش اصلي كتاب «انسان از آغاز تا انجام» را تشكيل مي‌دهند. اين بخش‌ها مباحث مختلفی را در موضوعاتي از جمله آفرينش انسان، هدف آفرينش او، تعريف انسان، تعريف انسان در قرآن، حی متالّه، جايگاه انسان در نظام آفرينش، فضيلت انسان بر ديگر موجودات، کرامت انسان دربر مي‌گيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط