چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶
تفسير «تسنيم» آيت‌الله جوادي‌آملي به جلد بيست و پنجم رسيد

بيست و پنجمين جلد از تفسير «تسنيم» نوشته آيت‌الله جوادي‌آملي به همت گروه تفسیر ترتیبی پژوهشگاه علوم وحیانی معارج منتشر شد.-

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، اين تفسير، آيات 25 تا 73 سوره مباركه «انعام» را دربر مي‌گيرد.

بيست و پنجمين جلد تفسير «تسنيم» به موضوعاتي از جمله فرجام تكذيب آيات الهي و دور شدن از ساحت وحي و نبوت، كيفر مشركان و آرزوي آنان در قيامت، اعتراف آن‌ها به حقانيت قيامت پس از مرگ، بيان خسارت منكران معاد و حسرت آنان مي‌پردازد.

شناخت حقيقت زندگي دنيا و راز تشبيه آن به لهو و لعب، اندوه پيامبر اكرم(ص) و دلداري خدا به وي، تكذيب شخص و شخصيت پيامبر اكرم(ص) و تسلاي او، زندگان حقيقي (مومنان) و مردگان واقعي (كافران)، معجزه‌خواهي مشركان صدر اسلام و پاسخ به شبهه عدم نزول معجزه و همچنين قدرت الهي در برنامه‌ريزي براي موجودات، بخش‌هاي ديگري از تسنيم بيست و پنجم قلمداد مي‌شوند.

در بخش پاياني اين کتاب نيز بحث گسترده‌اي درباره هدفمندي نظام آفرينش طرح شده است. آيت‌الله جوادي آملي در اين بحث، كلام برخي مفسران اهل تسنن را نقد و بررسي مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط