یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
كتاب‌‌های خوب را با يك كليك پيدا كنيد!

قفسه‌ی اين كتاب‌خانه، شكلي متفاوت از ساير كتاب‌خانه‌ها دارد. اسمش را گذاشته‌اند كتاب‌خانه‌ي مجازي و كافي است يك صفحه‌ي خالي اينترنت را باز كنيد و نشاني درست را بنويسيد و آن‌وقت مقابل چشم‌تان يك قفسه‌ي كتاب شكل مي‌گيرد كه يك آدم آگاه آن‌ها را دست‌چين كرده و كنار هم قرار داده است. بعضي از اين كتاب‌ها، متني‌اند و بعضي ديگر صوتي و اين هم امتياز ديگر كتاب‌خانه‌هاي اينترنتي است هيچ‌كس را دست خالي نمي‌گذارد. مهارت انتخاب كتاب‌تان را با مراجعه به اين سايت‌ها رشد بدهيد.

ايبنا نوجوان: انتخاب و مطالعه‌ي كتاب، مهارتي است كه همه‌ي گروه‌هاي سني به‌ويژه نوجوانان براي براي استفاده كردن از آن بايد تمرين كنند. سايت‌هاي اينترنتي دانلود كتاب‌هاي متني و صوتي يكي از راه‌هايي است كه امكان انتخاب درست را براي مخاطبان اين گروه سني فراهم مي‌كند.

گردانندگان چنين سايت‌هايي، فهرست كتاب‌هاي مناسب‌شان را غالباً از بين كتاب‌هاي جايزه گرفته، پرفروش يا از بين آثار نويسندگان مطرح انتخاب مي‌كنند. مزيت ديگر چنين سايت‌ها اين است كه معمولاً هر چند وقت يك‌بار به‌روز مي‌شوند و آثار جديدي را به قفسه‌ي كتاب‌هايشان اضافه مي‌كنند.

شبكه‌ي رادیویی ایران صدا يكي از سايت‌هايي است كه تعدادي كتاب كودك و نوجوان را در قالب فايل صوتي در اختيار كاربران خود قرار داده و به علاقه‌مندان اجازه مي‌دهد فايل اين كتاب‌ها را به صورت رايگان دريافت كنند. براي دسترسي به كتاب‌هاي كودك و نوجوان اين سايت بايد بر روي بخش «كودك» كليك كنيد و از آنجا هم به قسمت «قصه» برويد. در اين قسمت، حدود 649 قصه بارگذاري شده است.

كتاب‌هايي مانند «قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب»، «قصه‌هاي مادربزرگ»، «باران مهرباني»، «گنجشك و پنبه‌دانه» و «ملكه‌ي برفي» در اين قسمت قابل دريافت هستند.

كتاب‌خانه‌ي «اميد ايران» يكي ديگر از سايت‌هاي دريافت (دانلود) كتاب‌هاي متني و صوتي است كه بخش مجزايي را به كتاب‌هاي كودك و نوجوان اختصاص داده است.

كتاب‌هايي هم‌چون «چراغ علاءالدين»، برخي آثار «هانس كريستين آندرسن» و «رابين هود» را مي‌توانيد از اين سايت دريافت كنيد و بخوانيد.

انجمن علمي «پرديس كوروش» نيز سايت ديگري است كه كتاب‌هاي كودك و نوجوان را براي در اختيار علاقه‌مندان قرار داده است. فايل كتاب‌هاي اين سايت، متني هستند و در بين‌شان مي‌توان آثاري مانند كتاب‌هاي «مصطفي رحماندوست» و «مسافر كوچولو» را پيدا كرد.

«مرجع كتاب‌هاي روز ايران و جهان» نام سايت ديگري است كه با مراجعه به آن مي‌توانيد كتاب‌هايي هم‌چون «دخترك كبريت فروش»، «آرش كمانگير» و «سه برادر» را پيدا كنيد.

سايت «پارس» منبع ديگري براي كتاب‌هاي كودك است. در بخش كتاب‌هاي كودك اين سايت دو دسته كتاب را مي‌توانيد پيدا كنيد. نخست كتاب‌هايي كه براي مخاطبان كودك و نوجوان نوشته و به قالب الكترونيكي درآمده و دوم كتاب‌هايي كه درباره‌ي كودكان و نوجوانان و براي استفاده مخاطبان بزرگ‌سال تهيه شده است.

«راز فرداها»، «وقتي زلزله مياد» و «دم قورباغه» برخي از كتاب‌هاي دسته‌ي نخست و «شيوه‌ي تعليم و تربيت فرزندان» و «آزمايش‌هاي ساده براي سنجش هوش كودكان» تعدادي از كتاب‌هاي دسته‌ي دوم را تشكيل مي‌دهند.

«تك كتاب» يك سايت ديگر است كه كتاب‌هايي از نويسندگان مشهور را در قفسه‌ي كودك و نوجوان خود قرار داده است. «آهوي بخت من گُزل»، نوشته‌ي «محمود دولت‌آبادي» و «ماهي سياه كوچولو» اثر «صمد بهرنگي» از جمله‌ي آثار پرطرفدار اين كتاب‌خانه به‌شمار مي‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها