چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
كتاب سال حوزه 17 برگزيده و 14 شايسته تقدير دارد

دبير سيزدهمين همايش كتاب سال حوزه با اشاره به برگزاري اختتاميه اين همايش در پنجشنبه (27‌بهمن‌ماه) گفت: از ميان 924 عنوان رسيده به دبيرخانه همايش، 17 اثر به عنوان آثار برگزيده و 14 اثر به عنوان آثار شايسته تقدير انتخاب شده‌اند.-

حجت‌الاسلام مهدي حقي، دبير سيزدهمين همايش كتاب سال حوزه در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) در اين‌باره اظهار كرد: امسال 924 عنوان كتاب و پايان‌نامه سطح چهار حوزوي در 1177 جلد به دبيرخانه كتاب سال حوزه ارسال شدند كه از اين ميان 230 اثر به مرحله دوم داوري راه يافتند و در نهايت، 17 اثر به عنوان آثار برگزيده و 14 اثر به عنوان آثار شايسته تقدير انتخاب شدند.

حقي درباره تعداد كتاب‌هاي ارسال شده به گروه‌هاي موضوعي مختلف اعلام شده از سوي دبيرخانه سيزدهمين كتاب سال حوزه گفت: امسال 139 اثر در گروه فلسفه و كلام، 123 اثر در گروه ادبيات و هنر، 92 اثر در گروه اخلاق و عرفان، 86 اثر در گروه تفسير و علوم قرآن، 83 اثر در گروه فقه و اصول، 83 اثر در گروه تاريخ و سيره، 73 اثر در گروه حقوق و علوم سياسي، 64 اثر در گروه حديث، درايه و رجال، 59 اثر در گروه ترجمه، 33 اثر در حوزه علوم تربيتي و روان شناسي، 31 اثر در گروه كتب مرجع، 30 اثر در گروه تصحيح و تحقيق، 10 اثر در گروه علوم اجتماعي، 9 اثر در تكنولوژي آموزشي و 9 اثر در گروه اقتصاد به دبيرخانه رسيدند و ارزيابي شدند.

دبير سيزدهمين همايش كتاب سال حوزه با اشاره به اين‌كه كتاب‌هاي خارجي رسيده به اين همايش در كنار كتاب‌‌هاي ايراني ارزيابي و داوري شده‌اند، افزود: امسال آثاري از كشورهاي مختلف از جمله عراق، پاكستان، لبنان، تركيه و آذربايجان به دبيرخانه ارسال شدند.

وي درباره برنامه‌هاي ويژه سيزدهمين كتاب سال حوزه توضيح داد: امسال در همايش كتاب سال حوزه از دو شخصيت برجسته در حوزه‌هاي علميه قم و نجف تجليل خواهد شد. در اين راستا آيت‌الله شيخ جعفر سبحاني از ايران و آيت‌الله سيدمحمد مهدي موسوي الخرسان معروف به «آل خرسان» از نجف تجليل مي‌شوند. همچنين از ناشران نمونه و برگزيده كتاب‌هاي حوزوي نيز قدرداني به عمل خواهد آمد و كتابخانه نمونه حوزوي نيز معرفي خواهد شد.

حقي افزايش دقت و اعتبار داوري‌ها را از امتيازات سيزدهمين دوره كتاب سال حوزه نسبت به ادوار پيشين دانست و اظهار كرد: امسال يك هيات علمي سه تا پنج نفره به صورت ويژه و جداگانه بر كار داوري در هر گروه علمي نظارت داشت. همچنين در راس اين هيات‌ها، يك شوراي علمي هفت نفره داوري‌ها را تحت كنترل و ارزيابي كرد. بر اين اساس، آثار برگزيده سيزدهمين كتاب سال حوزه، از اتقان بيشتري نسبت به دوره‌هاي قبل برخوردارند. 

دبير سيزدهمين همايش كتاب سال حوزه با اشاره به اين‌كه 125 اثر از آثار ارسالي به اين همايش در حوزه علوم انساني ـ اسلامي نوشته شده بودند، افزود: يك سوم از اين آثار به مرحله دوم داوري راه يافتند كه از اين ميان، تعدادي به عنوان برگزيده انتخاب شدند. قرار گرفتن تمامي منتخبان اين گروه در ميان برگزيدگان ـ و نه شايستگان تقدير ـ نشان مي‌دهد كه كتاب‌هاي علوم انساني كه در حوزه علميه نوشته مي‌شوند، از اتقان و درجه علمي بالايي برخوردارند.

مراسم پاياني سيزدهمين كتاب سال حوزه با حضور آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه و آیت‌الله سبحانی، از مراجع عظام تقلید، فردا پنجشنبه ( 27بهمن‌ماه) از ساعت 9 تا 12  در مركز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط