دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
داوري سيزدهمين كتاب سال حوزه آغاز مي‌شود

دبیر همایش کتاب سال حوزه با اشاره به اين كه زمان فراخوان ارسال آثار سيزدهمين دوره اين همايش به پايان رسيده است، اظهار كرد: تاكنون بيش از 800 اثر ارسالي به دبيرخانه، ثبت شده‌اند و قرار است از ابتداي شهريور ماه ارزيابي مجموعه آثار به صورت رسمي آغاز شود./

حجت­الاسلام مهدی حقی در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: پيش‌بيني مي‌شود حدود 1000 اثر ثبت شوند و به نخستين مرحله داوري راه يابند.

وي ميزان اين آثار را در حد كتاب‌هاي سال گذشته اين همايش برآورد كرد و گفت: در اين دوره كه بيشترين اهتمام ما بر انتخاب و معرفي آثار نويسندگان خارجي به ويژه حوزه نجف است، با افزوده شدن دو گروهي دانشي، سطح داوري‌ها نيز از نظر ساختار سازماني تا حدي تغيير كرده و نسبت به گذشته دقيق‌تر و متقن‌تر شده است.

دبير سيزدهمين همايش كتاب سال حوزه با اشاره به اين كه سمت اداري و وظايف مدير علمي اين همايش به شوراي علمي كه متشكل از هفت نفر است سپرده خواهد شد، بيان كرد: همچنين در ادوار گذشته در هر گروه علمي، فردي به عنوان رييس گروه بر داوري‌ها نظارت داشت، اما در اين دوره قرار است هياتي متشكل از سه تا پنج كارشناس در هر گروه، آثار ارسالي را بررسي و ارزيابي كنند.

حقي مجموعه آثار ارسالي در رشته‌هاي «فقه و حقوق»، «فلسفه و كلام» و «ادبيات» را دوره قبل در شمار بيشتر كتاب‌ها توصيف كرد و گفت: كمترين آثار ارسالي به رشته‌هاي «كتب مرجع»، «اقتصاد» و «تكنولوژي آموزشي» اختصاص داشتند.

دبیر سيزدهمين همایش کتاب سال حوزه، رشته‌هاي تفسیر و علوم قرآن، حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، حقوق و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روان‌شناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی را 15 گروه دانشي بررسي آثار سيزدهمين كتاب سال حوزه برشمرد.

وي يادآور شد: تاكنون حدود 1000 اثر به دبيرخانه اين همايش ارسال شده‌‌اند. قرار است با اتمام ثبت اطلاعات و تشكيل پرونده اين آثار، نخستين مرحله داوري از شهريور ماه آغاز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط