دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
بازخواني آثار فلاسفه غرب در سراي اهل قلم

كتاب ماه فلسفه در نظر دارد با همكاري سراي اهل قلم، نشست‌هايي را با موضوع بازخواني آثار فلاسفه غرب نظير رورتي، شوپنهاور، مكين‌تاير و مرلوپونتي و تاثيراتشان در ايران برگزار كند.-

مالك شجاعي‌جشوقاني، دبير اين نشست‌ها، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: تا پيش از پايان امسال چهار نشست در اين حوزه برگزار مي‌شوند كه در هر يك از اين نشست‌ها، يكي از كتاب‌هاي اصلي فلاسفه مذكور كه به فارسي برگردانده شده‌اند نيز با حضور مترجم بررسي مي‌شوند.

وي افزود: نشست آينده روز چهارشنبه، 12 بهمن، به بررسي انديشه «آرتور شوپنهاور» اختصاص دارد كه با حضور عميد طالب‌زاده و بيژن عبدالكريمي، كارشناسان فلسفه غرب و رضا‌ولي‌ياري، مترجم آثار شوپنهاور برگزار مي‌شود. بررسي آراي رورتي، مكين‌تاير و مرلوپونتي نيز در نشست‌ها بعدي قطعي شده است.

شجاعي‌جشوقاني همچنين از برگزاري درس‌گفتارهايي با موضوع فلسفه غرب و اسلامي از فروردين سال آينده خبر داد و گفت: قرار است استادان متعددي در اين درس‌گفتارها سخنراني كنند كه غلامحسين ابراهيمي‌ديناني، رضا داوري‌اردكاني و كريم مجتهدي از جمله آن‌هايند.

وي ادامه داد: در هر يك از اين درس‌گفتارها كه بيست جلسه را شامل مي‌شوند، مهم‌ترين موضوعات تاريخ فلسفه غرب و اسلامي تشريح مي‌شوند. دانشجويان، مخاطبان اصلي اين درس‌گفتارهايند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط